
Do pátku 20. června testují ARRIVA a POVED na příměstských linkách Integrované dopravy Plzeňského kraje na trase z Plzně směr Chrást, Kyšice a Dýšina stříbrno modrý nízkopodlažní elektrobus Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell s vodíkovými palivovými články zapůjčený od Daimler Buses Česká republika. Jde o společnou iniciativu dopravce s krajským organizátorem dopravy, aby vznikl základní přehled o vlastnostech vozidla s alternativním pohonem.
Do pátku 20. června testují ARRIVA a POVED na příměstských linkách Integrované dopravy Plzeňského kraje na trase z Plzně směr Chrást, Kyšice a Dýšina stříbrno modrý nízkopodlažní elektrobus Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell s vodíkovými palivovými články zapůjčený od Daimler Buses Česká republika. Jde o společnou iniciativu dopravce s krajským organizátorem dopravy, aby vznikl základní přehled o vlastnostech vozidla s alternativním pohonem.
Klimatizovaný elektrický autobus s tmavými sedačkami, na pohled příjemnou podlahou v dekoru dřeva, místem pro kočárek, USB nabíječkami a dalším dnes už běžným komfortem pro cestující najezdí ve svém oběhu do dvou set kilometrů za den. Vybaven je třemi pakety baterií NMC3, každý paket má kapacitu 98 kWh.
eCitaro Fuel Cell je konstruováno tak, aby mohlo jezdit na elektřinu ze sítě a využívat palivový článek pouze v případě, že je to nezbytné pro dosažení požadovaného dojezdu. V poslední generaci pak umožňuje jízdu jak výhradně na elektřinu ze sítě, tak i výhradně na vodík bez dobíjení ze sítě – je tedy 100% flexibilní, pokud jde o zdroj energie.
I když je předváděcí eCitaro vybaveno i vodíkovými palivovým článkem, nebude vozidlo vodík používat. Důvodem je chybějící čerpací stanice (momentálně není v ČR v provozu žádná). ARRIVA elektrobus dobíjí v areálu Plzeňských městských dopravních podniků.
Vystačí na provoz jedno noční dobíjení, nebo bude potřeba dobít ho i během dne? Jaká bude zbývající kapacita baterek po jeho denním provozu? To jsou jen některé ze základních otázek, na které se bude snažit získat testovací provoz odpovědi, aby byly k dispozici cenné informace pro další plánování a rozvoj dopravy v kraji i s alternativními pohony vozidel.
Plánované spoje na linkách č. 221, 231, 253 a 254, kde mohou cestující eCitaro vyzkoušet:
231 4:55 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží - 5:36 Volduchy
231 5:50 Volduchy - 6:40 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží
221 6:45 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží - 7:11 Bušovice, konečná
221 7:14 Bušovice, konečná - 7:53 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží
253 13:25 Plzeň, Doubravka - 13:56 Chrást, Lidový dům
253 14:00 Chrást, Lidový dům - 14:31 Plzeň, Doubravka
253 14:40 Plzeň, Doubravka - 15:00 Dýšina, Nová Huť
253 15:10 Dýšina, Nová Huť - 15:32 Plzeň, Doubravka
254 15:40 Plzeň, Doubravka - 15:56 Dýšina, Nová Huť
253 16:10 Dýšina, Nová Huť - 16:31 Plzeň, Doubravka
254 16:40 Plzeň, Doubravka - 16:56 Dýšina, Nová Huť
254 17:00 Dýšina, Nová Huť - 17:14 Plzeň, Doubravka
253 17:22 Plzeň, Doubravka - 17:32 Kyšice, ObÚ
253 17:40 Kyšice, ObÚ - 17:50 Plzeň, Doubravka
Již minulý týden se autobus představil na setkání Sdružení dopravních podniků, v ICOM transport v Jihlavě a v sobotu 14. června na rodinném dni Daimler v Holýšově.
Po testovacím provozu v ARRIVĚ STŘEDNÍ ČECHY bude vůz krátce v provozu v Dopravním podniku Karlovy Vary a následně v ČSAD MHD Kladno.





