Na návštěvě ve Volvo Buses: Kloubový osmnáctimetrový hybridní autobus Volvo 7900
© BUSportál

rozšířil nabídku městských nízkopodlažních hybridů. Fotografie z prezentace a jízd na polygonu Hällered.
rozšířil nabídku městských nízkopodlažních hybridů. Fotografie z prezentace a jízd na polygonu Hällered.
Společnost Volvo Buses rozšiřuje svůj program o model nového kloubového autobusu s hybridní technologií. Volvo 7900 Articulated Hybrid bude mít kapacitu pro 154 cestujících a deklarováno je snížení spotřeby paliva o 30% oproti současnému dieselu. Nabídka hybridních variant se tak rozšířila na tři varianty - nejkratší 10,6 m je zároveň základem patrových nástaveb zejména pro Británii, klasický je dvanáctimetr a nyní přibyl i kloubový autobus pro požadavky vyšších přepravních kapacit. Je zajímavé, že jiní výrobci (Solaris a koneckonců i SOR) naopak s hybridy začínali od kloubových.

Volvo 7900 Articulated Hybrid je osazen novým pětilitrovým dieselovým motorem 240 HP 900 Nm EURO 6. Pokles emisí je o 87% u NOX a 50% u částic oproti EURO 5. Elektromotor: (150 kW max) pro Volvo I-SAM paralelní hybridní systém. Nově vyvinutý je systém topení a ventilace. Díky umístění souboru baterií v blízkosti střední nápravy je váha vozu rovnoměrně rozložena, což umožňuje nárůst kapacity cestujících. Jedná se o klasický Volvo paralelní hybrid, kde elektromotor a diesel moho být zapojeny odděleně i současně.
7900_ARTICULATED_Hybrid.pdf
S touto technologií bylo už prodáno okolo 1000 vozidel - jak standardních dvanáctimetrů, tak patrových ve spolupráci s britskými nástavbáři.

Od roku 2014 se Volvo chystá nízkopodlažní městský program pro Evropu orientovat na hybridy.
Režim dobíjení při brzdění a tiché bezemisní rozjezdy na elektropohon jsme si opět vyzkoušeli na polygonu Hällered. Polygony tohoto typu - bezprovozové silnice v lese bez jakýchkoli komplikací nedávají výraznou možnost testování autobusu v podmínkách, pro které je určen, ani v žádných extrémech (např. s využitím vodních simulací jako v Mostě). Terénní převýšení bylo také malé. "Město" bylo třeba si nasimulovat brzděním, zastavováním a rozjezdem. Zato to byla unikátní možnost to s kloubovým hybridem v rámci možností rozjet a ověřit si, že je to svižné a dobře ovladatelné vozidlo. Na rozdíl od jiných značek, které se na uzavřených okruzích nebrání ostřejším manévrům a případnému kritickému zabrzdění, technici Volvo se přimlouvali za co nejklidnější průběh jízdy.
Seriál z návštěvy ve Švédsku zakončíme reportáží z výrobního závodu v Borås a shrnutím toho, jak Volvo vidí svoji autobusovou budoucnost.
Dagmar Braunová s využitím tiskových materiálů Volvo Buses
Na návštěvě ve Volvo Buses: Inovace autokarů Volvo 9700 a 9900
Volvo představilo hybrid s externím nabíjením (plug-in hybrid)
Na návštěvě ve Volvo Buses: Vozidlo vyvinuté v rámci EBSF zblízka
Připravujeme: Premiéry Volvo Buses a 'Co bude po EURO 6' ve výhledech a vizích švédského výrobce autobusů

Zastoupení Volvo Buses v České republice

Na návštěvě ve Volvo Buses: Kloubový osmnáctimetrový hybridní autobus Volvo 7900
© BUSportál
Na návštěvě ve Volvo Buses: Kloubový osmnáctimetrový hybridní autobus Volvo 7900
© BUSportál
Na návštěvě ve Volvo Buses: Kloubový osmnáctimetrový hybridní autobus Volvo 7900
© BUSportál
Na návštěvě ve Volvo Buses: Kloubový osmnáctimetrový hybridní autobus Volvo 7900
© BUSportál
Na návštěvě ve Volvo Buses: Kloubový osmnáctimetrový hybridní autobus Volvo 7900
© BUSportál
Na návštěvě ve Volvo Buses: Kloubový osmnáctimetrový hybridní autobus Volvo 7900
© BUSportál
Na návštěvě ve Volvo Buses: Kloubový osmnáctimetrový hybridní autobus Volvo 7900
© BUSportál
Na návštěvě ve Volvo Buses: Kloubový osmnáctimetrový hybridní autobus Volvo 7900
© BUSportál