Na mnichovském letišti otevřeli depo pro elektrické autobusy
Veškerý provoz pozemní dopravy na mnichovském letišti má být do roku 2035 bez emisí. Kromě technických vozidel počítá s celkem 72 elektrickými autobusy pro převoz cestujících z terminálů k letadlům. Se současnými 37 autobusy MAN Lion's City E 12 a E 18 má bezemisní polovinu flotily. Foto AeroGround

Letiště Flughafen München spolu se svou dceřinou společností AeroGround, která se zabývá pozemním odbavením, učinily významný krok k udržitelnějšímu provozu na odbavovací ploše jednoho z největších evropských letišť. V jižní části plochy otevřely depo pro elektrické autobusy. Zatím má 37 nabíjecích stanic, 13 dalších by mělo být spuštěno do konce léta. Třetí fáze, která bude zahrnovat dalších 22 nabíječek a přístřešků s fotovoltaickými systémy, je plánována během příštích dvou let. Celkem se počítá do roku 2035 se 72 bateriovými autobusy.

Letiště Flughafen München spolu se svou dceřinou společností AeroGround, která se zabývá pozemním odbavením, učinily významný krok k udržitelnějšímu provozu na odbavovací ploše jednoho z největších evropských letišť. V jižní části plochy otevřely depo pro elektrické autobusy. Zatím má 37 nabíjecích stanic, 13 dalších by mělo být spuštěno do konce léta. Třetí fáze, která bude zahrnovat dalších 22 nabíječek a přístřešků s fotovoltaickými systémy, je plánována během příštích dvou let. Celkem se počítá do roku 2035 se 72 bateriovými autobusy.

S novým depem připravuje letiště infrastrukturu pro plně elektrifikovaný pozemní provoz na odbavovacích plochách. S 37 elektrickými autobusy MAN Lion's City, z nichž je 20 standardní a délky a 17 kloubových, je již polovina současné pozemní flotily AeroGroud s bateriemi. Dalších 18 se připojí k flotile do konce roku a AeroGround má dlouhodobý plán až na 72 vozidel. Výstavba depa je velkým krokem vpřed ve strategii "Net Zero 2035". Cílem strategie udržitelnosti mnichovského letiště je do roku 2035 nenechávat z provozu žádnou stopu CO2. Zatím elektrické autobusy podle AeroGroup ušetřily více než 2 000 tun CO2 ročně, s plnou elektrifikací by pak mělo jít o 4 000 tun ročně. 

Prvních deset sólo elektrických autobusů dodala společnost MAN Truck & Bus Germany na mnichovské letiště na podzim roku 2024 a šlo o jednu z prvních zakázek na elektrické modely německého výrobce.

Kromě kyvadlové dopravy od terminálů k letadlům převedla AeroGroun na alternativní pohon dalších 173 vozidel pozemní manipulační techniky včetně transportérů, dopravníkových pásů, schodů, výtahových nákladních vozidel a osobních automobilů.

Projekt v celkové výši 23,8 milionu eur byl financování spolkovým ministerstvem dopravy (BMV) a další prostředky poskytly v rámci německého plánu obnovy a odolnosti (DARP) fondy EU.