Španělská nástavba NOGE Titanium na MAN © SolBus servis
Španělsko jako země nástaveb bez podvozkové a motorářské základny. Na záběrech z veletrhu také autobus z Vysokého Mýta. Doplněno.
Španělsko jako země nástaveb bez podvozkové a motorářské základny. Na záběrech z veletrhu také autobus z Vysokého Mýta. Doplněno.
Nejznámějším nástavbářem ze Španělska v českých poměrech je v současnosti patrně Irizar. Jeho zaoblené elegantní karosérie autokarů PB, autobusů "i4" (nahrazují Intercentury) a nově jistě "i6" (mezi Century a PB) jsou u českých dopravců pouze s podvozky Scania. Irizar se Scanií těsně spolupracuje a dá se označit za jejího dvorního nástavbáře.
Doplňujeme přehledem modelů Scania Irizar:
Jakmile však zamíříme na západ od nás nebo třeba i do Afriky a Asie (např. do Izraele), objevíme zde karosérie Irizaru na mnoha dalších podvozcích FIAA Madrid: Národní premiéra karosérie Irizar 'i6' na mnoha podvozcích. Nedaleko od Irizaru je možno najít nástavbáře Sunsundegui, jako zajímavost lze uvést, že obchodní manager Sunsungegui se jmenuje Irizar :-). Nástavby Sunsundegui zase nalézáme především na podvozcích Volvo a jezdí i u českých dopravců a cestovních kanceláří. Velmi populární autokarovou nástavbou v Česku je Beulas - potkáváme nástavby na Scanii a na Volvu. Z autobusového (městského) segmentu najdeme v Mostě karosérie Castrosua s LPG motory MAN (technologie v útlumu). Na záběrech z veletrhu pak lze ještě identifikovat specifickou karosérii NOGE stáje Astana a i u nás známou značku Ayats (první žluté autokary Atlantis SA na MAN byly Ayatsy). Jako neznámou a exotickou lze vnímat produkci velkého nástavbáře s celosvětovou působností Tata Hispano - zde na podvozcích Volvo a Mercedes-Benz v barvách cestovních kanceláří.
Karosářem, kterého potkáváme i jinde na veletrzích, je
Farebus. Ostatní se nepodařilo v krátké době identifikovat.
Ve fotoreportáži jsme zařadili nejprve domácí, španělskou produkci i s neidentifikovanými výrobci (včetně expozice Volvo Bus orientovanou na místní karosáře). Následují minimálně komentované záběry expozic ostatních značek nezřídka s exponáty, které byly zachyceny na jiných veletrzích. Končíme záběry sedadel jako zavedené španělské produkce a expozicí dodavatele komponent jako poděkování za dodaný fotomateriál společností SolBus servis (pořízené mobilním telefonem).
Doplňujeme přehledem modelů Scania Irizar:
Scania Irizar i4 LE |
Scania Irizar i4 L |
Scania Irizar i4 M |
Scania Irizar i4 H |
Scania Irizar Century |
Scania Irizar i6 |
Scania Irizar PB |
Ve fotoreportáži jsme zařadili nejprve domácí, španělskou produkci i s neidentifikovanými výrobci (včetně expozice Volvo Bus orientovanou na místní karosáře). Následují minimálně komentované záběry expozic ostatních značek nezřídka s exponáty, které byly zachyceny na jiných veletrzích. Končíme záběry sedadel jako zavedené španělské produkce a expozicí dodavatele komponent jako poděkování za dodaný fotomateriál společností SolBus servis (pořízené mobilním telefonem).
Sunsundegui © SolBus servis
© SolBus servis
Ayats © SolBus servis
Farebus © SolBus servis
Beulas © SolBus servis
Castrosua © SolBus servis
© SolBus servis
Tata Hispano © SolBus servis
Tata Hispano © SolBus servis
© SolBus servis
© SolBus servis
© SolBus servis
Magelys Pro a Arway z Irisbusu © SolBus servis
Scania Touring ve stříbrném odstínu © SolBus servis
© SolBus servis
© SolBus servis
© SolBus servis
© SolBus servis
© SolBus servis
© SolBus servis