
Vrtací zařízení.
Na BUSportálu se setkáváme s motory Scania v autobusech. Švédský výrobce je i významným dodavatelem průmyslových motorů pro nejrůznější obory.
Na BUSportálu se setkáváme s motory Scania v autobusech. Švédský výrobce je i významným dodavatelem průmyslových motorů pro nejrůznější obory.
Scania představuje tři ze svých motorů tak, jak je asi neznáte v nesložitějších provozech.
Rolba renomovaného italského výrobce PRINOTH SpA váží 7,5 tuny a je osazena řadovým devítilitrovým šestiválcem Scania DS9 61 o výkonu 177 kW (240 k).
Motor má pracovní otáčky až 2 200 za minutu, je vybaven turbodmychadlem, alternátorem 55 kW a žhavením v sacím potrubí. Za zmínku zcela jistě stojí fakt, že tento motor, vyrobený v srpnu 1995 a daný do provozu o rok později, je přes extrémně těžké pracovní podmínky stále ve výborné kondici. Funguje naprosto spolehlivě a za celou dobu si vyžádal jen drobné údržbové zásahy. Pokud vás vítr zavane do Krušných hor, máte velkou šanci, že pojedete stopou, kterou připravila rolba poháněná motorem Scania.
Scania již více než 90 let vyrábí motory pro požární techniku a v České republice zaujímá v tomto segmentu jednu z předních pozic.
Podvozky Scania pro hasičské nástavby jsou na našich cestách k vidění každý den – ať už jde o stříkačky, žebříky, plošiny či speciální letištní zásahová vozidla.
V průmyslovém areálu v Jihlavě se nachází jiná specialita: stabilní motor s čerpadlem, jehož úkolem je v případě požáru a výpadku elektrického proudu zásobit dostatečným množstvím vody celý systém požárního zabezpečení.
Tento řadový devítilitr s turbodmychadlem Scania o výkonu 199 k dokáže potrubím o průměru půl metru vytlačit 600 kubických metrů vody do výšky až 90 metrů.
Další průmyslový motor slouží pro výjimečně těžkou práci v lomu Mořina nedaleko Prahy. Motor Scania zde pohání vrtací zařízení HBM 60-S renomované německé firmy Hausherr. Řadový devítilitrový šestiválec DS 9 90 s mezichladičem stlačeného vzduchu, přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 186 kW (253 k) a řízený jednotkou EDC pohání vrtací zařízení s pásovým pojezdem o váze cca 18 tun. To slouží k vrtání děr o průměru 80-152 mm pro ukládání náloží při trhacích pracích.
V lomu, kde trvalé prašné prostředí a požadavek na vysoký výkon vyžadují jen tu nejkvalitnější techniku, tento motor úspěšně pracuje už devět let.
Z TZ Scania Czech Republic s.r.o.
Rolba renomovaného italského výrobce PRINOTH SpA váží 7,5 tuny a je osazena řadovým devítilitrovým šestiválcem Scania DS9 61 o výkonu 177 kW (240 k).
Motor má pracovní otáčky až 2 200 za minutu, je vybaven turbodmychadlem, alternátorem 55 kW a žhavením v sacím potrubí. Za zmínku zcela jistě stojí fakt, že tento motor, vyrobený v srpnu 1995 a daný do provozu o rok později, je přes extrémně těžké pracovní podmínky stále ve výborné kondici. Funguje naprosto spolehlivě a za celou dobu si vyžádal jen drobné údržbové zásahy. Pokud vás vítr zavane do Krušných hor, máte velkou šanci, že pojedete stopou, kterou připravila rolba poháněná motorem Scania.
Scania již více než 90 let vyrábí motory pro požární techniku a v České republice zaujímá v tomto segmentu jednu z předních pozic.
Podvozky Scania pro hasičské nástavby jsou na našich cestách k vidění každý den – ať už jde o stříkačky, žebříky, plošiny či speciální letištní zásahová vozidla.
V průmyslovém areálu v Jihlavě se nachází jiná specialita: stabilní motor s čerpadlem, jehož úkolem je v případě požáru a výpadku elektrického proudu zásobit dostatečným množstvím vody celý systém požárního zabezpečení.
Tento řadový devítilitr s turbodmychadlem Scania o výkonu 199 k dokáže potrubím o průměru půl metru vytlačit 600 kubických metrů vody do výšky až 90 metrů.
Další průmyslový motor slouží pro výjimečně těžkou práci v lomu Mořina nedaleko Prahy. Motor Scania zde pohání vrtací zařízení HBM 60-S renomované německé firmy Hausherr. Řadový devítilitrový šestiválec DS 9 90 s mezichladičem stlačeného vzduchu, přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 186 kW (253 k) a řízený jednotkou EDC pohání vrtací zařízení s pásovým pojezdem o váze cca 18 tun. To slouží k vrtání děr o průměru 80-152 mm pro ukládání náloží při trhacích pracích.
V lomu, kde trvalé prašné prostředí a požadavek na vysoký výkon vyžadují jen tu nejkvalitnější techniku, tento motor úspěšně pracuje už devět let.
Z TZ Scania Czech Republic s.r.o.

Čerpadlo.

Rolba.