Respondent neví, čeho se výzkum týká a je nabádán k naprosto běžnému chování.
Baví nás nebo zlobí reklama na dopravních prostředcích ? Sleduje ji více řidič nebo spolujezdec ?
Ohrožuje sledování reklam na vozidlech bezpečnou jízdu ?
Baví nás nebo zlobí reklama na dopravních prostředcích ? Sleduje ji více řidič nebo spolujezdec ?
Ohrožuje sledování reklam na vozidlech bezpečnou jízdu ?
Společnost MOBILBOARD, specialista na reklamy na dopravních prostředcích, zajišťoval již několik výzkumů efektivity těchto mobilních formátů v ČR i na Slovensku.
"Jelikož stále chybí model pro jednotná data z outdoorového trhu, rozhodli jsme se , že půjdeme svou cestou. Jako nejlépe použitelné se jeví výsledky měření konkrétních realizovaných kampaní. Klient zde tedy může vidět rozsah, grafiku a pokrytí reálné kampaně, a dle těchto výsledků si odvodit i účinek kampaně vlastní, " vysvětluje Radmila Pospíšilová ze
společnosti MOBILBOARD.
K výzkumům "face-to-face" v letošním roce nově přibyla i nová metoda měření "Oční kamerou" prostřednictvím výzkumné agentury Gfk. Jedná se o metodu kvalitativního výzkumu - Eye-tracking (metodu stopování dráhy zraku pomocí Oční kamery), doplněnou o krátký následný rozhovor. Zařízení pochází původně z oční medicíny a je vyvinuté pro stopování pohybů lidského zraku. Největší výhoda této metody spočívá v objektivitě dat, neboť v hodnocení vychází z dráhy oka respondenta, nikoli z subjektivních dojmů názorů a preferencí.
Tisková zpráva 12.4.2007 Radmila Pospíšilová, MOBILBOARD s. r. o.
K výzkumům "face-to-face" v letošním roce nově přibyla i nová metoda měření "Oční kamerou" prostřednictvím výzkumné agentury Gfk. Jedná se o metodu kvalitativního výzkumu - Eye-tracking (metodu stopování dráhy zraku pomocí Oční kamery), doplněnou o krátký následný rozhovor. Zařízení pochází původně z oční medicíny a je vyvinuté pro stopování pohybů lidského zraku. Největší výhoda této metody spočívá v objektivitě dat, neboť v hodnocení vychází z dráhy oka respondenta, nikoli z subjektivních dojmů názorů a preferencí.
- S každým respondentem, který prošel testem Oční kamerou bylo provedeno krátké ověření míry registrace pomocí rozhovoru.
- Respondenti se pohybovali s brýlemi se zabudovanou kamerou jako řidiči automobilu v městském ruchu a také jako spolujezdci.
- Pro vyhodnocení působení sledovaných reklamních ploch na dopravních prostředcích byla použita kritéria jako – celkový čas jednotlivých materiálů, množství a délka fixací, spontánní a podpořené vybavení reklamních nosičů a jejich subjektivní hodnocení.
- Výsledkem bylo hodnocení a porovnání míry vizuální atraktivity jednotlivých testovaných reklamních formátů.
Hlavní závěry z kvalitativního výzkumu Oční kamerou:
- Z výzkumu vyplývá, že lidé si při jízdě autem reklam všímají.
- Reklamy venku respondentům na rozdíl od „domácích“ reklam nevadí, přijímají je jako možnost zkrácení dlouhé chvíle při cestování městskou hromadnou dopravou či při čekání na křižovatkách.
- Řidiči jsou celkově těkavější, pozornost je více zaměřená na řízení.
- Spolujezdci jsou logicky všímavější, jak četnost pohledů tak celková doba pozorování je delší.
- Využití ploch dopravních prostředků k reklamě je většinou respondentů přijímáno pozitivně.
- Pohybující se reklama má větší schopnost zaujmout než reklama statická. Vzhledem k celkově krátkému času pohledů současně nemá negativní vliv na pozornost řidičů.
Tisková zpráva 12.4.2007 Radmila Pospíšilová, MOBILBOARD s. r. o.
Mobilboard byl úspěšný na veletrhu Reklama & Polygraph.
Záběry z filmu Oční kamery.
Z prezentace na veletrhu Reklama & Polygraph.