Mobilboard umí změřit účinnost  pohyblivé reklamy.
Respondent neví, čeho se výzkum týká a je nabádán k naprosto běžnému chování.

Baví nás nebo zlobí reklama na dopravních prostředcích ? Sleduje ji více řidič nebo spolujezdec ? Ohrožuje sledování reklam na vozidlech bezpečnou jízdu ?
Reklama
Baví nás nebo zlobí reklama na dopravních prostředcích ? Sleduje ji více řidič nebo spolujezdec ? Ohrožuje sledování reklam na vozidlech bezpečnou jízdu ?
Společnost MOBILBOARD, specialista na reklamy na dopravních prostředcích, zajišťoval již několik výzkumů efektivity těchto mobilních formátů v ČR i na Slovensku. "Jelikož stále chybí model pro jednotná data z outdoorového trhu, rozhodli jsme se , že půjdeme svou cestou. Jako nejlépe použitelné se jeví výsledky měření konkrétních realizovaných kampaní. Klient zde tedy může vidět rozsah, grafiku a pokrytí reálné kampaně, a dle těchto výsledků si odvodit i účinek kampaně vlastní, " vysvětluje Radmila Pospíšilová ze společnosti MOBILBOARD.

K výzkumům "face-to-face" v letošním roce nově přibyla i nová metoda měření "Oční kamerou" prostřednictvím výzkumné agentury Gfk. Jedná se o metodu kvalitativního výzkumu - Eye-tracking (metodu stopování dráhy zraku pomocí Oční kamery), doplněnou o krátký následný rozhovor. Zařízení pochází původně z oční medicíny a je vyvinuté pro stopování pohybů lidského zraku. Největší výhoda této metody spočívá v objektivitě dat, neboť v hodnocení vychází z dráhy oka respondenta, nikoli z subjektivních dojmů názorů a preferencí.
  • S každým respondentem, který prošel testem Oční kamerou bylo provedeno krátké ověření míry registrace pomocí rozhovoru.
  • Respondenti se pohybovali s brýlemi se zabudovanou kamerou jako řidiči automobilu v městském ruchu a také jako spolujezdci.
  • Pro vyhodnocení působení sledovaných reklamních ploch na dopravních prostředcích byla použita kritéria jako – celkový čas jednotlivých materiálů, množství a délka fixací, spontánní a podpořené vybavení reklamních nosičů a jejich subjektivní hodnocení.
  • Výsledkem bylo hodnocení a porovnání míry vizuální atraktivity jednotlivých testovaných reklamních formátů.
Data z výzkumu Eye-Tracking realizovaného v březnu 2007 v Brně, byla představena na letošním veletrhu Reklama & Polygraf v Praze Holešovicích. Prezentace v rámci doprovodného programu veletrhu byla doplněna výseky z filmů natočených Oční kamerou, kde byly zaznamenány fixace na reklamy.

Hlavní závěry z kvalitativního výzkumu Oční kamerou:

  • Z výzkumu vyplývá, že lidé si při jízdě autem reklam všímají.
  • Reklamy venku respondentům na rozdíl od „domácích“ reklam nevadí, přijímají je jako možnost zkrácení dlouhé chvíle při cestování městskou hromadnou dopravou či při čekání na křižovatkách.
  • Řidiči jsou celkově těkavější, pozornost je více zaměřená na řízení.
  • Spolujezdci jsou logicky všímavější, jak četnost pohledů tak celková doba pozorování je delší.
  • Využití ploch dopravních prostředků k reklamě je většinou respondentů přijímáno pozitivně.
  • Pohybující se reklama má větší schopnost zaujmout než reklama statická. Vzhledem k celkově krátkému času pohledů současně nemá negativní vliv na pozornost řidičů.

Tisková zpráva 12.4.2007 Radmila Pospíšilová, MOBILBOARD s. r. o.

Mobilboard byl úspěšný na veletrhu Reklama & Polygraph.


Mobilboard umí změřit účinnost  pohyblivé reklamy.
Záběry z filmu Oční kamery.
Mobilboard umí změřit účinnost  pohyblivé reklamy.
Mobilboard umí změřit účinnost  pohyblivé reklamy.
Mobilboard umí změřit účinnost  pohyblivé reklamy.
Z prezentace na veletrhu Reklama & Polygraph.
Mobilboard umí změřit účinnost  pohyblivé reklamy.