V roce 2005 reprezentoval Českou republiku Jiří Koblížek.
a 2 ženy-řidičky. Nejlepšího Čecha pak v létě čeká evropské finále. V roce 2005 reprezentoval Českou republiku Jiří Koblížek, který v evropském finále skončil šestý. (Young European Truck Driver – YETD).
a 2 ženy-řidičky. Nejlepšího Čecha pak v létě čeká evropské finále. V roce 2005 reprezentoval Českou republiku Jiří Koblížek, který v evropském finále skončil šestý. (Young European Truck Driver – YETD).
Praha, 13. března 2007 – V soutěži, která probíhá po celém světě pod dohledem automobilky Scania, budou řidiči ukazovat, jak dobře ovládají svůj kamion, zda dodržují pravidla bezpečné jízdy a nakolik je jejich jízda efektivní. Nejlepšího Čecha pak v létě čeká evropské finále a na jeho vrcholu první cena - špičkový tahač Scania v hodnotě téměř 3 miliony korun.
„Mladým Evropským řidičem kamionu 2007“ by se rádo stalo 512 českých řidičů a 2 ženy-řidičky. Tolik se jich během necelých dvou měsíců do soutěže přihlásilo. „Všichni splňují věkovou hranici do 35 let a jsou profesionálními truckery,“ doplňuje podmínky účasti Martin Benda, marketingový ředitel společnosti Scania Czech Republic. Soutěžící musejí mít řidičské oprávnění na nákladní vozy a přívěsy, není přitom důležité, jakou značku vozu řídí.
Všichni přihlášení musí nyní do 30. března vyplnit teoretické testy znalostí. V nich prokáží, jak dobře ovládají pravidla silničního provozu, zda umí poskytnout první pomoc i zda vědí, kam se při cestách do zahraničí v případě potřeby obrátit. „Naše testy vychází z nové směrnice EU o školení řidičů. Jednotlivé otázky se týkají například technologie nákladního vozu, hospodárného řízení, nebezpečného zboží a mnoha dalších důležitých témat,“ přibližuje Martin Benda.
Na přelomu dubna a května pak vybrané truckery čeká boj v regionálních kolech. První proběhne 28. dubna v Plzni a druhé pak 12. května v Brně. Nejlepších deset řidičů pak postoupí do národního finále, které se koná 23. června na letišti v Příbrami. Pro řidiče jsou přichystané praktické testy zaměřené na manévrování, jízdu hospodárnosti, defenzivní jízdu a kontrolu vozidla před jízdou.
Po letech 2003 a 2005 je to již třetí ročník soutěže YETD. V roce 2005 se do evropské soutěže zaregistrovalo 13 tisíc profesionálních řidičů, v České republice soutěžilo celkem 528 řidičů. Obdobná soutěž se koná celkem ve 38 zemích na celém světě. Vedle zemí EU (již včetně Bulharska), Norska, Švýcarska a Turecka, si své síly změří letos i řidiči v Argentině, Brazílii, Tchai-wanu, Jižní Africe, Austrálii, Jižní Koreji, Malajsii, Botswaně, Namibii a Tanzanii.
V České republice projekt podporuje kancelář WHO (Světové zdravotnické organizace), Ředitelství služby dopravní policie, BESIP – Ministerstvo dopravy a ČESMAD Bohemia.
TZ Scania CZ. Více informací naleznete na www.yetd.cz
„Mladým Evropským řidičem kamionu 2007“ by se rádo stalo 512 českých řidičů a 2 ženy-řidičky. Tolik se jich během necelých dvou měsíců do soutěže přihlásilo. „Všichni splňují věkovou hranici do 35 let a jsou profesionálními truckery,“ doplňuje podmínky účasti Martin Benda, marketingový ředitel společnosti Scania Czech Republic. Soutěžící musejí mít řidičské oprávnění na nákladní vozy a přívěsy, není přitom důležité, jakou značku vozu řídí.
Všichni přihlášení musí nyní do 30. března vyplnit teoretické testy znalostí. V nich prokáží, jak dobře ovládají pravidla silničního provozu, zda umí poskytnout první pomoc i zda vědí, kam se při cestách do zahraničí v případě potřeby obrátit. „Naše testy vychází z nové směrnice EU o školení řidičů. Jednotlivé otázky se týkají například technologie nákladního vozu, hospodárného řízení, nebezpečného zboží a mnoha dalších důležitých témat,“ přibližuje Martin Benda.
Na přelomu dubna a května pak vybrané truckery čeká boj v regionálních kolech. První proběhne 28. dubna v Plzni a druhé pak 12. května v Brně. Nejlepších deset řidičů pak postoupí do národního finále, které se koná 23. června na letišti v Příbrami. Pro řidiče jsou přichystané praktické testy zaměřené na manévrování, jízdu hospodárnosti, defenzivní jízdu a kontrolu vozidla před jízdou.
Po letech 2003 a 2005 je to již třetí ročník soutěže YETD. V roce 2005 se do evropské soutěže zaregistrovalo 13 tisíc profesionálních řidičů, v České republice soutěžilo celkem 528 řidičů. Obdobná soutěž se koná celkem ve 38 zemích na celém světě. Vedle zemí EU (již včetně Bulharska), Norska, Švýcarska a Turecka, si své síly změří letos i řidiči v Argentině, Brazílii, Tchai-wanu, Jižní Africe, Austrálii, Jižní Koreji, Malajsii, Botswaně, Namibii a Tanzanii.
V České republice projekt podporuje kancelář WHO (Světové zdravotnické organizace), Ředitelství služby dopravní policie, BESIP – Ministerstvo dopravy a ČESMAD Bohemia.
V roce 2005 reprezentoval Českou republiku Jiří Koblížek. Přestože se do soutěže přihlásil jen ze zvědavosti, porazil stovky ostatních truckerů a v evropském finále skončil na výborném šestém místě. „Určitě bych se zúčastnil znovu, bohužel už nejsem mladý evropský řidič, ale „starý“ evropský řidič - už nesplňuji věkový limit,” říká dnes sedmatřicetiletý Jiří Koblížek a dodává: “Všechna kola byla moc zajímavá. Skutečná nádhera to pak byla ve Švédsku. Součástí cesty byla i exkurze do továrny Scanie, takže jsme se mohli podívat, kde a jak vozy vznikají. Je to bezvadné a účast v soutěži mohu vřele doporučit každému.”
TZ Scania CZ. Více informací naleznete na www.yetd.cz