
Vozidla byla zakoupena a financována za přispění EU
Vozidla byla zakoupena a financována za přispění EU
Midibus (tehdy ještě ne ve stylovém polepu) postřehla redakce BUSportálu v provozu poprvé loni na jaře.
Na vnitroměstské lince jsou nasazena celkem tři vozidla STRATOS LF 33 postavená na podvozku IVECO Daily v provedení CNG. Dvě jsou nasazována na vnitroměstském směru 6 – linky 60 a 61 (0 a 1 jsou varianty konečných – stejný systém jako u ostatních směrů a linek) a třetí je záloha, ale jezdí také a je nasazován na málo vytížených spojích. Kromě linek 60 a 61 se midibusy objevují i na linkách 40, 20, 21 a 30, kdy obsaditelnost do třiceti osob je vyhovující. Tyto midibusy jsou na těchto spojích podstatně ekonomičtější než velké autobusy. Spotřeba se pohybuje podle nasazení mezi 18 – 20 kg CNG / 100 km .
Podrobnosti k MHD v Táboře naleznete také v prezentaci
„Aplikace autobusové dopravy s vysokou úrovní služeb ve středně velkých městech, konkrétně v Táborské aglomeraci“
v rámci „Národního workshopu k evropskému projektu COST TU0603 Buses with a High Level of Service“
Na vnitroměstské lince jsou nasazena celkem tři vozidla STRATOS LF 33 postavená na podvozku IVECO Daily v provedení CNG. Dvě jsou nasazována na vnitroměstském směru 6 – linky 60 a 61 (0 a 1 jsou varianty konečných – stejný systém jako u ostatních směrů a linek) a třetí je záloha, ale jezdí také a je nasazován na málo vytížených spojích. Kromě linek 60 a 61 se midibusy objevují i na linkách 40, 20, 21 a 30, kdy obsaditelnost do třiceti osob je vyhovující. Tyto midibusy jsou na těchto spojích podstatně ekonomičtější než velké autobusy. Spotřeba se pohybuje podle nasazení mezi 18 – 20 kg CNG / 100 km .
Midibusy jsou vedené jako celonízkopodlažní, první polovina úplně nízkopodlažní, včetně sedadel, pak postupný šikmý přechod přes zadní nápravu, sedačky na vyvýšených místech a v zadní části zase nízkopodlažní místo pro vozík - kočárek s výklopnou plošinou.Vozidla byla zakoupena a financována za přispění EU v rámci projektu „Dodávka 5 ks autobusů pro využití v městské hromadné dopravě“. Mimo těchto 3 malých vozů byl součástí projektu i jeden kloubový a jeden 12m autobus, oba samozřejmě nízkopodlažní. Projekt 25. února 2010 schválil ROP JIHOZÁPAD České Budějovice a v návaznosti na to byla uzavřena Smlouva o podmínkách poskytnutí dotace z Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad podepsaná dne 28. května 2010 Miladou Emmerovou předsedkyní regionální rady ROP JIHOZÁPAD. Z této smlouvy vyplývá, že na autobusy je poskytnuta dotace ve výši 38 % z celkové ceny. Zbytek ceny je hrazen městem Tábor (partner projektu) a také jako součást plánované obnovy na základě podepsané Smlouvy o závazku veřejné služby se SMOOT (Sdružení měst a obcí okresu Tábor – členy je Tábor, Sezimovo Ústí, Planá nad Lužnicí a další obce, kam MHD zajíždí).
Za informace a fotografie děkujeme COMETT Plus a městu Tábor
Podrobnosti k MHD v Táboře naleznete také v prezentaci
„Aplikace autobusové dopravy s vysokou úrovní služeb ve středně velkých městech, konkrétně v Táborské aglomeraci“
v rámci „Národního workshopu k evropskému projektu COST TU0603 Buses with a High Level of Service“
2010: Na návštěvě ve společnosti COMETT Plus v Táboře
2010: Táborský dopravce COMETT PLUS pokračuje v investicích do CNG vozidel



Foto BUSportál - jaro 2011