Meziměstské autobusy Scania Irizar i4 v PID
ČSAD Česká Lípa koupila pro linku 400 Rumburk-Praha 11 vozidel Scania Irizar i4. Foto ČSAD Česká Lípa

ČSAD Česká Lípa koupila pro zajištění provozu linky mezi Středočeským a Libereckým krajem jedenáct autobusů Irizar i4 postavených na podvozích Scania. S polepem Euro-Nisa pro cestování v Libereckém kraji a v německém a polském příhraničí se v PID budou od ostatních autobusů na první pohled odlišovat. Cestující se s nimi budou potkávat mezi Prahou a Rumburkem. 

ČSAD Česká Lípa koupila pro zajištění provozu linky mezi Středočeským a Libereckým krajem jedenáct autobusů Irizar i4 postavených na podvozích Scania. S polepem Euro-Nisa pro cestování v Libereckém kraji a v německém a polském příhraničí se v PID budou od ostatních autobusů na první pohled odlišovat. Cestující se s nimi budou potkávat mezi Prahou a Rumburkem. 

Středočeský kraj požadoval pro linku 400 mezi Středočeským a Libereckým krajem 15metrový vysokopodlažní autobus ve Standardech PID. "Nabídka v této kategorii je omezená, náš hlavní dodavatel autobusů společnost Iveco bohužel tento typ vozidla nevyrábí, proto jsme se nakonec rozhodli pro Scania Irizar i4, který požadavky kraje splňuje. Celkově bude pořízeno do konce listopadu 11 vozidel Scania Irizar i4, všechny budou zajišťovat pouze provoz linky 400, jejíž trasa zahrnuje část v Pražské integrované dopravě a část v integrovaném systému Libereckého kraje IDOL. Provoz bude zajišťován formou subdodávky pro společnost ČSAD Střední Čechy, která linku v rámci veřejné zakázky Středočeského kraje vysoutěžila," uvedl pro náš web David Mahdal, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa.

Třínápravová vozidla dlouhá 14,36 metru splňují Standardy PID. Na palubě je 60 sedadel se sklopnými opěrkami a USB zásuvkami a prostor pro dalších 30 stojících cestujících. Pro přepravu handicapovaných osob je k dispozici elektrická plošina.  Odbavovací systém dodala Mikroelektronika a infopanely Bustec.

Stejný typ vozů vypravuje KAD BUS na linku PID z Prahy do Krkonoš, kde však zatím jezdí v bílé barvě. Od 1. prosince budou muset mít podle standardů všechny autobusy červenobílé pruhy i stanovené vybavení.
 
ČSAD Česká Lípa si v PID připíše i další zajímavost. Uvádí do provozu první autobusy Iveco Crossway pro linkovou dopravu s novými asistenčními systémy ADAS, které jsou povinné od července 2024. Pro umístění čidel, senzorů a přístup k nim pro případný servis Iveco Bus vyrábí Crosswaye s novou přední částí. Tři linkové Crosswaye LE LINE 12m  budou dislokovány v Žatci a budou použity pro zajištění linky 415, kterou ČSAD Česká Lípa bude zajišťovat jako subdodávku pro Transdev Střední Čechy. Více k působení ČSAD Česká Lípa v PID si můžete přečíst na webu Československý Dopravák.
 
"Nové autobusy jsou v provozu sice jen krátce, ale reakce řidičů jsou v tuto chvíli pozitivní, stejně tak i reakce cestujících, kteří vnímají zvýšený komfort nových vozidel," uvedl David Mahdal.


Meziměstské autobusy Scania Irizar i4 v PID
Téměř 15 metrů dlouhý meziměstský autobus se třemi nápravami pro linku mezi Středočeským a Libereckým krajem. Foto ČSAD Česká Lípa
Meziměstské autobusy Scania Irizar i4 v PID
Dvojité přední dveře a elektrická plošina umožňují přepravu handicapovaných osob. Foto ČSAD Česká Lípa
Meziměstské autobusy Scania Irizar i4 v PID
Sedadla se sklopnými opěradly a USB zásuvkami. Foto ČSAD Česká Lípa
Meziměstské autobusy Scania Irizar i4 v PID
Meziměstské autobusy Scania Irizar i4 v PID
Scania Irizar i4 v barvách PID pro ČSAD Česká Lípa.