Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta

Jak řeší v Miláně spojení města a tří letišť?
Reklama
Jak řeší v Miláně spojení města a tří letišť?
Páteří jsou čtyři trasy metra o délce 92 km. Zásadní úlohu mají i tramvaje, jejichž síť dosahuje 115 km. Přes postupnou modernizaci vozového parku novými typy je v provozu stále ještě velká část z pětisetkusové řady „typ 28“, jejíž označení udává rok uvedení do provozu. Autobusová doprava ATM má 98 linek o délce 891 km, pro které je k dispozici 1328 autobusů.

Město Milano a jeho aglomerace, která má přes 5 miliónů obyvatel a je pátou největší v EU, je i významným uzlem dálkové dopravy a to včetně letecké. Milano má 3 letiště, jejichž spojení s městem i regionálními centry v aglomeraci představuje slušný logistický oříšek. Hlavní letiště Malpensa (cca 20 milionů cestujících/rok) je vzdálené 45 km od centra a hromadnou dopravu zajišťují jednak vlaky „Malpensa Express“ společnosti TRENORD, jednak autokary několika soukromých firem. Přes označení „expres“ většina vlaků několikrát na své trase zastavuje a tak se jejich jízdní doba příliš neliší od jízdní doby autobusů; shodu všichni konkurenti našli i na ceně 10 euro (ještě v nedávné minulosti bylo autobusové jízdné proti vlaku poloviční).

Přepravními výkony druhé je letiště Linate (9 mil. cestujících), které leží ještě na území města. Na drážní dopravu napojeno není a tak si zde konkurují městské zastávkové autobusy (jízdné € 1,50)a přímé autokary a midibusy (za 5 euro) . Zatím nejmenším letištěm je Orio al Serio nedaleko města Bergama, od Milána vzdálené také 45 km. To slouží hlavně nízkonákladovým aerolinkám, díky tomu jeho výkony každoročně výrazně stoupají a dnes se již přibližují Linate. Na letiště Orio al Serio se lze dostat přímými autokary nebo vlakem do stanice Bergamo a odtud shuttle-busem; autobusoví dopravci si konkurují i cenou, takže lze jet už za 3,50 euro, ale i obvyklá cena € 5 je levnější než vlak.
Jan Spousta
Trolejbusový provoz v Miláně je druhým nejstarším stále funkčním v Evropě
Ve fotoreportáži jsou zachyceny autobusy MHD i autobusy zapojené do dopravy z letišť do města a turistické, jeden záběr je z kolejí.

Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta
Městská doprava v Miláně samozřejmě nejsou jen trolejbusy
© Jan Spousta