Mercedes-Benz na výstavě autobusů Coach Progress
Citaro LE Ü - novinka Mercedes-Benz. Podrobnosti a snímek interiéru přineseme během týdne.

v listopadu v Praze- Letňanech. Poprvé v ČR bude vystavený městský autobus Citaro LE (Low Entry) - týden po premiéře na veletrhu Busworld v Kortrijku v Belgii.
v listopadu v Praze- Letňanech. Poprvé v ČR bude vystavený městský autobus Citaro LE (Low Entry) - týden po premiéře na veletrhu Busworld v Kortrijku v Belgii.
Pro výstavu Coach Progress připravil Mercedes-Benz také doprovodné servisní služby OMNIplus včetně projektu nejmodernějšího servisního střediska pro autobusy v Evropě, které bude situováno v Praze. Tématem bude samozřejmě i celé portfolio vozů Mercedes-Benz ze segmentu linkových a dálkových autobusů. "Doprovodný program přednášek jsme se rozhodli podpořit prezentacemi zajímavými především pro provozovatele dopravy v rámci veřejné obslužnosti. První z nich se bude týkat veškerých nákladů souvisejících s nákupem a provozováním flotily městských autobusů. Téma druhé přednášky je zajímavé především pro radní, politiky a všechny, kteří chtějí prostřednictvím městské dopravy utvářet moderní, ekologickou a přitažlivou tvář měst. Bude to prezentace nových pohonů vyhovujících směrnicím Euro IV,V společně s projektem testování autobusů s pohonem na vodíkové články, " doplňuje Luděk Bína ze společnosti Mercedes-Benz.


Na otázky pořadatelů výstavy odpověděl i ředitel značky Mercedes-Benz z EvoBusu - člena skupiny DaimlerChrysler Daniel Spálenka.
Tématem výstavy je autobusová doprava 3. tisíciletí – bezpečnost, ekologie a kultura cestování. Co Vás na tématu zaujalo?
My jako Mercedes-Benz velmi úzce sledujeme oprávněné požadavky našich zákazníků v oblastech, kterou oslovuje Vaše výstava. Například bezpečnost, to je jeden z nejdůležitějších důvodů, proč se naši zákazníci rozhodují pro naší značku. Naším krédem je „S jistotou do budoucnosti“ a např. autobus Travego v sobě nese celou řadu aktivních a pasivních bezpečnostních prvků. Co se týká ekologie, my jako první z výrobců autobusů myslíme dále než Euro IV a nebo V, neboť v Evropě již jezdí 30 autobusů Citaro na pohon pomocí vodíkového článku. Jedinými emisemi tohoto městského autobusu, který je částečně vyráběn tady u nás v Holýšově v plzeňském kraji, je horká pára a zcela běžný dusík. Trojice těchto autobusů jezdí v australském Perthu, a to s neočekávaně pozitivní provozuschopností a očekáváme, že během 15-20 let je tento pohon standardem v sériové výrobě.

Cílem výstavy je umožnit mimo jiné setkání vystavovatelů příslušných oborů s dopravci a provozovateli dopravních firem z celé Evropy. Jak vnímáte tento fakt?
Neboť je ze strany zákonodárců doprava na linkové a městské úrovni až na menší výjimky vnímána jako veřejná obslužnost, vidím možnost vzájemného setkání na výstavě jako velmi pozitivní. V oblasti veřejné dopravy je možné při společném úsilí politiků, dopravců a výrobců dosáhnout výsledků, které povedou ke snížení provozních nákladů, a tím snížení výdajů ze státních rozpočtů, a tím našich zákazníků a cestujících.

Stejně tak problematika budoucí ekologické strategie českého státu v rámci EU je téma, které se dá společnými silami snadněji vyřešit. A když toto řešení bude ještě vést ke zvýšení komfortu a kultury cestování, je to cíl, který je určitě pro všechny zainteresované strany velmi zajímavý.

EvoBus má co nabídnout z řady modernizovaných typů autobusů. Můžete prozradit jakými exponáty obohatíte výstavu?
My jako výrobce autobusů vnímáme, že v České republice má naše vozidlo Citaro, zčásti vyráběné v Holýšově, na trhu velké šance. A to z důvodu výborných parametrů bezpečnosti, hospodárnosti, kvality jízdy i díky příznivým provozním nákladům po dobu investice. Neboť tento typ vozidla už v ČR jezdí, ale objevuje se u nás zájem o vozidla městského a linkového typu částečně nízkopodlažní, vystavíme náš zcela nový typ vozidla Citaro LE (Low Entry), které je možné si u nás, jak ve verzi linkové i městské, tak i v emisním provedení Euro III či Euro IV již dnes objednat.

Myslíte si, že Vámi nabízené exponáty sehrají důležitou roli v nabídce vozového parku? Ten může směle vyhovovat záměrům a projektům Ministerstva životního prostředí, zejména pokud jde o ekologii a kultury cestování?
Já si myslím, že provozovatelé autobusové dopravy do budoucna musí přejít na ten nejvýhodnější typ vozidla pro plánované nasazení. Po tomto prvním kroku lze dále snižovat spotřebu pohonných hmot, či optimalizovat hnací řetězec tak, aby byla spotřeba optimální k potřebnému výkonu. Námi vystavený exponát koresponduje se záměry ministerstva životního prostředí, neboť v případě zájmu může být tento a jiné typy vozidel Citaro dodány s technologií splňující předpisy Euro IV.

Z materiálu připravovaného prvního čísla výstavního zpravodaje Coach Progress .

Mercedes-Benz na výstavě autobusů Coach Progress
Úspěšný Mercedes-Benz Tourismo z Edice 10.000.
Mercedes-Benz na výstavě autobusů Coach Progress
Ideální pro linkový provoz: Mercedes-Benz Conecto MÜ.
Mercedes-Benz na výstavě autobusů Coach Progress
Komfortní Mercedes-Benz Travego RH.
Mercedes-Benz na výstavě autobusů Coach Progress
Prodej Mercedes-Benz Citara již také překročil 10.000 vozů.