Mercedes-Benz eCitaro elektrifikuje evropské dopravce

Dopravci v Evropě testují vhodnost eCitaro pro každodenní použití. Po Itálii následuje pilotní provoz v Lucembursku, Francii a Polsku.
Dopravci v Evropě testují vhodnost eCitaro pro každodenní použití. Po Itálii následuje pilotní provoz v Lucembursku, Francii a Polsku.
Mercedes-Benz dodal eCitara do několika měst v Německu. Testy probíhají i v Itálii a během několika dní začnou u partnerů Daimler Buses v Lucembursku, Francii a Polsku. Elektrická Citara budou nasazena do běžného provozu a budou přesvědčovat instituce odpovědné za regionální veřejnou dopravu o svých kvalitách a možnostech každodenního použití.

Výhody elektrických autobusů: Neprodukují znečišťující látky a nevytvářejí téměř žádný hluk. Jedná se o aspekty, které jsou v současné době důležité pro rozvoj a plánování v mnoha městech a regionech pro zachování čistého ovzduší. Na druhou stranu vyžaduje přechod na elektrické autobusy a vybudování infrastruktury hodně času a peněz. Technologie elektrického autobusu je nákladná a infrastruktura musí být navržena tak, aby vyhovovala místní situaci a požadavkům. Například nabíjecí stanice, vybavení servisu, kvalifikace personálu apod. Daimler Buses nabízí provozovatelům individální poradenství, servis a podporu s eMobility Consulting a Omniplus. Elektrické Citaro, stejně jako již prověřené městské Citaro, musí splňovat bezpečnost a dostupnost v každodenním provozu navíc v kombinaci s novými požadavky na emise.

Mercedes-Benz eCitaro je vyráběno na stejné výrobní lince jako všechny ostatní městské autobusy v závodě v Mannheimu. Rozdíl je pouze v technologii pohonu. Autobusy eCitaro, které budou k dispozici pro testování v evropských městech, jsou vybaveny deseti bateriemi s celkovou kapacitou 243 kWh a elektromotory v nábojích kol. Řízení tepla je optimalizované do posledního detailu, s chlazením baterií, klimatizací s tepelným čerpadlem a připojenými komponenty. Tyto funkce zajišťují minimální spotřebu energie a naopak nejvyšší účinnost a maximální dojezd. Spotřeba elektrické energie pro topení a chlazení může u elektrických autobusů dosahovat až 50 procent, to je pro autobusové vývojáře výzva.

Zdroj: Daimler Buses


Mercedes-Benz eCitaro elektrifikuje evropské dopravce