
25 000. autobus Citaro od roku 1997: Mercedes-Benz Citaro LÜ pro dopravce infra fürth verkehr GmbH
25 000. autobus Citaro od roku 1997: Mercedes-Benz Citaro LÜ pro dopravce infra fürth verkehr GmbH
Po světové premiéře Citara FuelCELLHybrid Světová premiéra na UITP ve Vídni : Vodíkový hybridní autobus Mercedes-Benz se výrobce autobusů může radovat z další významné události: dne 8.
září bylo oficiálně předáno zákazníkovi, společnosti infra fürth verkehr gmbH,
celkově 25000. Citaro. Tímto se stalo nejúspěšnějším městským autobusem všech
dob. A konec jeho kariéry ještě zdaleka není na dohled. „Nízké náklady na životní
cyklus vozidla (=Life Cycle Costs), jeho spolehlivost a naše neustálé další vyvíjení
drží bestseller Citaro v úspěšném kurzu“, řekl Michael Göpfarth, obchodní ředitel
Mercedes-Benz Autobusy společnosti EvoBus GmbH, při příležitosti předání
jubilejního vozidla Klausi Dieregsweilerovi, řediteli společnosti infra fürth verkehr
gmbH. „Princip stavebnice dovoluje našemu vývoji Citaro neustále podrobovat
omlazovací kúře, aniž by musel být pozměňován vlastní koncept. A to je tajemství
úspěchu se jménem Citaro“, uvedl Göpfarth dále. Jako jednička v oblasti
technologie a inovace určuje Daimler Buses trendy v bezpečnosti, hospodárnosti,
spolehlivosti, komfortu i designu a nabízí svým zákazníkům prvotřídní a individuální
produkty. „Z tohoto důvodu je pro nás samozřejmostí být na prvním místě rovněž v
servisu a zásobování náhradními díly a nabízet plnohodnotný a speciálně pro
autobus přizpůsobený koncept servisních služeb, abychom byli spolehlivým
partnerem i po nákupu“, vysvětluje Holger Suffel, ředitel prodeje EvoBusu GmbH.
Od začátku své sériové produkce v letech 1997/1998 je Citaro doopravdy schopné tvořit budoucnost místní veřejné dopravy osob v oblastech jako design, komfort cestujících nebo technologie pohonu. Citaro ukazuje, že inovativní koncept vozidla nemusí být v rozporu s hospodárností či vyzrálostí série. Díky BlueTec dieselové technologii na bázi SCR (= Selective Catalytic Reduction) mohlo Citaro v roce 2006, již tři roky před svým uzákoněním, realizovat normu pro výfukové plyny Euro 5. Jen o nedlouho později bylo Citaro prvním sériovým městským autobusem, jehož motor splnil požadavky EEV (= Enhanced Environmentally friendly Vehicle). Premiérou Citara G BlueTec Hybrid opět účinně prokázal koncept městského autobusu v roce 2007 svojí odpovědnost za životní prostředí: u Citara G BlueTec Hybrid se jedná o technologicky mimořádně vysoce vyvinutý sériový hybridní pohon s elektromotory v nábojích kol. Díky této technologii může vůz urazit části trasy zcela bez emisí v čistě bateriovém provozu. Cestu k bezemisní veřejné přepravě osob potvrzuje rovněž aktuálně představené Citaro FuelCELL Hybrid. Tento „logický krok“ od BlueTec Hybrid k FuelCELL Hybrid neprodukuje během jízdy žádné škodliviny navíc a jezdí téměř nehlučně. Jako pohonná hmota pro palivové články slouží vodík.
Z původních dvou byla rodina městských autobusů průběžně rozšířena na dnešních 12 základních modelů: nízkopodlažní solo autobus v provedení dvou- a třínápravovém od 10,5 m do 15 m délky, nízkopodlažní kloubový autobus, nízkopodlažní meziměstský autobus Low Entry Citaro LE a od Citara odvozený velkoprostorový autobus Mercedes-Benz CapaCity.Citaro dávno úspěšně jezdí v evropských metropolích. Je doma v celkem 40 zemích světa včetně Austrálie, Japonska, Číny či Mexika.
Od začátku své sériové produkce v letech 1997/1998 je Citaro doopravdy schopné tvořit budoucnost místní veřejné dopravy osob v oblastech jako design, komfort cestujících nebo technologie pohonu. Citaro ukazuje, že inovativní koncept vozidla nemusí být v rozporu s hospodárností či vyzrálostí série. Díky BlueTec dieselové technologii na bázi SCR (= Selective Catalytic Reduction) mohlo Citaro v roce 2006, již tři roky před svým uzákoněním, realizovat normu pro výfukové plyny Euro 5. Jen o nedlouho později bylo Citaro prvním sériovým městským autobusem, jehož motor splnil požadavky EEV (= Enhanced Environmentally friendly Vehicle). Premiérou Citara G BlueTec Hybrid opět účinně prokázal koncept městského autobusu v roce 2007 svojí odpovědnost za životní prostředí: u Citara G BlueTec Hybrid se jedná o technologicky mimořádně vysoce vyvinutý sériový hybridní pohon s elektromotory v nábojích kol. Díky této technologii může vůz urazit části trasy zcela bez emisí v čistě bateriovém provozu. Cestu k bezemisní veřejné přepravě osob potvrzuje rovněž aktuálně představené Citaro FuelCELL Hybrid. Tento „logický krok“ od BlueTec Hybrid k FuelCELL Hybrid neprodukuje během jízdy žádné škodliviny navíc a jezdí téměř nehlučně. Jako pohonná hmota pro palivové články slouží vodík.
Z původních dvou byla rodina městských autobusů průběžně rozšířena na dnešních 12 základních modelů: nízkopodlažní solo autobus v provedení dvou- a třínápravovém od 10,5 m do 15 m délky, nízkopodlažní kloubový autobus, nízkopodlažní meziměstský autobus Low Entry Citaro LE a od Citara odvozený velkoprostorový autobus Mercedes-Benz CapaCity.Citaro dávno úspěšně jezdí v evropských metropolích. Je doma v celkem 40 zemích světa včetně Austrálie, Japonska, Číny či Mexika.
Jubilejní autobus je briliantově stříbrné, černě orámované Citaro LÜ, jehož přechod střechy je v provedení balíčku Metro-Design. Jde o variantu designu, kdy pro pozorovatele mizí střešní nástavby, například klimatizační zařízení, skryté za designovými prvky. Vozidlo vybavené kamerami pro jízdu vzad bude v budoucnu vykonávat svojí službu ve franském Fürthu. Vozový park společnosti infra fürth verkehr GmbH zahrnuje 46 vozidel, z toho 40 tvoří Citaro., první pořídila společnost v roce 1999.Z TZ Daimler
BUSportál: Autobusy Mercedes-Benz Citaro - mimochodem i název evokující město a hudební nástroj je velmi zdařílý - jako LF i LE, nejkratší K, standardní, třínápravový L a kloubový G, plynový (CNG), hybridní i vodíkový najdete na BUSportálu jako exponáty na výstavách, testovací vozidla (LE Ü a K jsme měli možnost testovat za volantem i my), v barvách dopravců zahraničních i tuzemských. Stačí dát do vyhledávání "Citaro".
Tato Citara (CapaCity) jste mohli už vidět na BUSportálu a bylo jich ještě mnohem více.