© www.melano.hu (Peter Aranyi)
do Budapešti zakoupí a bude spravovat. Vyrobeny budou původními zaměstnanci Ikarus EAG v továrně společnosti NABI.
do Budapešti zakoupí a bude spravovat. Vyrobeny budou původními zaměstnanci Ikarus EAG v továrně společnosti NABI.
www.melano.hu - Soukromý dopravce Orangeways vyhrál tendr budapešťské dopravní společnosti BKV, v rámci kterého jí dodá 40 nových značkových midibusů S91. Tyto autobusy budou zakoupeny a spravovány přímo společností Orangeways, BKV si je bude pouze pronajímat.
Původní prototyp malokapacitního autobusu S91 byl vyroben v roce 2008 a prodán regionální autobusové společnosti v Gyömrő. Další verze byla dokončena v letošním roce a obsahuje již některé důležité inovace, jako je např. uzavřené místo řidiče. Všechny tyto verze byly vyrobeny bývalými pracovníky společnosti Ikarus EAG. Ti spolu pracují po uzavření původní továrny v Budapešti i nadále. Původní majitel Ikarusu, společnost Irisbus, přitom neumožnil koupit jeho továrnu ani prodávat licence autobusů Ikarus EAG, které byly předtím prodány např. do Finska, Lotyšska, Řecka, Česka (Praha) či dalších evropských zemí.
S91 je klimatizovaný midibus s podvozkem Rába a s motorem Daimler. Tento autobus splňuje jak požadavek Euro 5, tak i nejvyšší očekávání jeho cestujících. Sedadla vyrobená společností Kiel nabízí pohodlí, to je poskytnuto také cestujícím s dětským kočárkem či vozíkem díky velkému sníženému oknu ve střední části autobusu .
BKV vymění stávající staré autobusy Ikarus 405 za nové nejen na trase kolem hradu, ale také na jiných tratích. 40 nových autobusů S91 přitom umožní budapešťskému dopravnímu podniku ušetřit peníze, a to díky nízkým nákladům na servis těchto vozidel. Náklady na staré Ikarusy jsou vyčísleny na 541 HUF / km, přičemž náklady na nové S91 budou činit jen 379 HUF / km.
Tento úspěch je také skvěláou příležitostí pro staré pracovníky EAG vrátit se na staré klasické trhy jako je Finsko a Lotyšsko. Pravděpodobně všech 40 autobusů se bude vyráběno v továrně společnosti Nabi.
Původní prototyp malokapacitního autobusu S91 byl vyroben v roce 2008 a prodán regionální autobusové společnosti v Gyömrő. Další verze byla dokončena v letošním roce a obsahuje již některé důležité inovace, jako je např. uzavřené místo řidiče. Všechny tyto verze byly vyrobeny bývalými pracovníky společnosti Ikarus EAG. Ti spolu pracují po uzavření původní továrny v Budapešti i nadále. Původní majitel Ikarusu, společnost Irisbus, přitom neumožnil koupit jeho továrnu ani prodávat licence autobusů Ikarus EAG, které byly předtím prodány např. do Finska, Lotyšska, Řecka, Česka (Praha) či dalších evropských zemí.
S91 je klimatizovaný midibus s podvozkem Rába a s motorem Daimler. Tento autobus splňuje jak požadavek Euro 5, tak i nejvyšší očekávání jeho cestujících. Sedadla vyrobená společností Kiel nabízí pohodlí, to je poskytnuto také cestujícím s dětským kočárkem či vozíkem díky velkému sníženému oknu ve střední části autobusu .
BKV vymění stávající staré autobusy Ikarus 405 za nové nejen na trase kolem hradu, ale také na jiných tratích. 40 nových autobusů S91 přitom umožní budapešťskému dopravnímu podniku ušetřit peníze, a to díky nízkým nákladům na servis těchto vozidel. Náklady na staré Ikarusy jsou vyčísleny na 541 HUF / km, přičemž náklady na nové S91 budou činit jen 379 HUF / km.
Tento úspěch je také skvěláou příležitostí pro staré pracovníky EAG vrátit se na staré klasické trhy jako je Finsko a Lotyšsko. Pravděpodobně všech 40 autobusů se bude vyráběno v továrně společnosti Nabi.
Informace k autobusu najdete na www.tezas.cz
Peter Aranyi, www.melano.hu
2008: Midibus S91 MidiCity - Technický list a poslední záběry ...
2008: S91 MidiCity - fotogalerie interiéru i exteriéru a základní informace
Ikarus 405 v muzeu ve Strašicích
© www.melano.hu (Peter Aranyi)