Výkonné rady MAN SE a MAN Truck & Bus připravily zásadní transformaci společnosti. Na cestě k digitalizaci a ziskovosti propustí až 9 500 zaměstnanců a přesune výrobní a vývojové procesy.
Výkonné rady MAN SE a MAN Truck & Bus připravily zásadní transformaci společnosti. Na cestě k digitalizaci a ziskovosti propustí až 9 500 zaměstnanců a přesune výrobní a vývojové procesy.
Výkonné rady předního evropského výrobce užitkových vozidel MAN SE a MAN Truck & Bus plánují rozsáhlou restrukturalizaci firmy. Podle tiskové zprávy výrobce je učinit MAN Truck & Bus ještě více digitálním, automatizovaným a dlouhodobě ziskovým. Zaměří se také na alternativní pohonné systémy.
MAN v současné době nabízí svým zákazníkům portfolio moderních nákladních vozidel, autobusů a dodávek. "Nicméně, průmysl užitkových vozidel prochází radikální změnou, a proto MAN také projde zásadní transformací. Od poloviny tohoto desetiletí se MAN stane jedním z předních výrobců užitkových vozidel v oblasti elektrických a vodíkových pohonů. Již za několik let bude prakticky nemožné vybudovat úspěšné podnikání na modelu současných technologií a struktur. Před investicemi do budoucnosti s alternativními pohony, digitalizací a automatizací, však musí MAN podstoupit komplexní proces restrukturalizace. Cílem tohoto procesu je dlouhodobě zlepšit provozní výsledky firmy. Krize koronaviru dále prohloubila již tak napjatou pozici v oblasti příjmů: MAN Truck & Bus vykázal v první polovině roku ztrátu ve výši 387 milionů Eur," uvádí MAN v tiskové zprávě.
Restrukturalizace by měla zahrnovat zrušení až 9 500 pracovních míst napříč společnostmi v Německu, Rakousku a na celém světě. To souvisí s přemístěním některých vývojových a výrobních procesů do jiných lokalit. V jednání jsou také výrobní závod v rakouském Steyru a MAN Bus Modification Center v Plauen a Wittlichu.
Předseda představenstva MAN Truck & Bus SE, Andreas Tostmann, říká: „V důsledku technologických změn čelíme velkým výzvám. Z tohoto důvodu musíme restrukturalizovat MAN Truck & Bus: abychom se z dlouhodobého hlediska stali mnohem více inovativními, digitálními a výnosnějšími. Chráníme tím budoucnost naší společnosti v rychle se měnícím světě. Výkonná rada udělá vše, co je v jejích silách, aby zajistila, že se MAN i nadále bude řadit mezi nejlepší výrobce autobusů a nákladních vozidel na světě. Požádali jsme proto Podnikovou radu, aby přijala naši nabídku dialogu.“
MAN v současné době nabízí svým zákazníkům portfolio moderních nákladních vozidel, autobusů a dodávek. "Nicméně, průmysl užitkových vozidel prochází radikální změnou, a proto MAN také projde zásadní transformací. Od poloviny tohoto desetiletí se MAN stane jedním z předních výrobců užitkových vozidel v oblasti elektrických a vodíkových pohonů. Již za několik let bude prakticky nemožné vybudovat úspěšné podnikání na modelu současných technologií a struktur. Před investicemi do budoucnosti s alternativními pohony, digitalizací a automatizací, však musí MAN podstoupit komplexní proces restrukturalizace. Cílem tohoto procesu je dlouhodobě zlepšit provozní výsledky firmy. Krize koronaviru dále prohloubila již tak napjatou pozici v oblasti příjmů: MAN Truck & Bus vykázal v první polovině roku ztrátu ve výši 387 milionů Eur," uvádí MAN v tiskové zprávě.
Restrukturalizace by měla zahrnovat zrušení až 9 500 pracovních míst napříč společnostmi v Německu, Rakousku a na celém světě. To souvisí s přemístěním některých vývojových a výrobních procesů do jiných lokalit. V jednání jsou také výrobní závod v rakouském Steyru a MAN Bus Modification Center v Plauen a Wittlichu.
Předseda představenstva MAN Truck & Bus SE, Andreas Tostmann, říká: „V důsledku technologických změn čelíme velkým výzvám. Z tohoto důvodu musíme restrukturalizovat MAN Truck & Bus: abychom se z dlouhodobého hlediska stali mnohem více inovativními, digitálními a výnosnějšími. Chráníme tím budoucnost naší společnosti v rychle se měnícím světě. Výkonná rada udělá vše, co je v jejích silách, aby zajistila, že se MAN i nadále bude řadit mezi nejlepší výrobce autobusů a nákladních vozidel na světě. Požádali jsme proto Podnikovou radu, aby přijala naši nabídku dialogu.“

Na podzim 2026 má být ve Varšavě téměř 300 nových autobusů
Arriva Group od 1. října 2025 s novým generálním ředitelem


