Dálkový luxusní turistický autobus MAN Lions Star získal spolu s autobusem Scania Irizar PB renomované ocenění Autobus roku 2004 (Coach of the Year 2004). Jedná se o nejprestižnější cenu udělovanou v
Dálkový luxusní turistický autobus MAN Lions Star získal spolu s autobusem Scania Irizar PB renomované ocenění Autobus roku 2004 (Coach of the Year 2004). Jedná se o nejprestižnější cenu udělovanou v
Dálkový luxusní turistický autobus MAN Lions Star získal spolu s autobusem Scania Irizar PB renomované ocenění Autobus roku 2004 (Coach of the Year 2004). Jedná se o nejprestižnější cenu udělovanou v oblasti výroby autobusů.
Informace o výrobcích, dovozcích a servisech autobusů s odkazy na jejich webové strany, informace o dotacích a články o autobusech přináší BUS Portál v rubrice AUTOBUSY
O udělení ceny rozhoduje porota složená ze 14 odborných novinářů z předních evropských časopisů zaměřených na problematiku autobusů. Přihlášené autokary procházejí v testech soutěže Coach Euro přísnými provozními zkouškami.
DOPRAVÁK uvádí: Dva roky po své světové premiéře na veletrhu Busworld tak dvounápravový autokar MAN Lions Star (Lví hvězda) znovu v expozici NEOMAN poutal na sebe pozornost. K udělení titulu "Autobus roku 2004" porotu kromě jiného přesvědčil krásný, elegantní vzhled Lions Star, který byl již oceněn cenou za design. Body navíc získalo i pracoviště řidiče s pohodlným sezením a výrazné členění moderní palubní desky. MAN Lions Star byl v čele i ve vymoženostech pro pasažéry: komfortní sedačky s dostatkem místa pro nohy a dobrý výhled získaly, podobně jako celkový standard vybavení, u poroty dobré známky. Nízká spotřeba byla dalším faktorem, který jury přesvědčil. Autokar má i další technické a designérské "lahůdky". Ve vzhledu autobusu dominuje velké nedělené čelní sklo a hladká karoserie s bočními lepenými skly. Vpředu dělá silný dojem mřížka - je to však víc než designérský prvek, funkčně zabezpečuje přívod čerstvého vzduchu do topení. Dva kloboučky na ramenech stěračů zůstaly zachovány, podobně jako C-sloupek s hliníkovým povrchem. Jeho oblouk je zopakován vzadu. Hladký zadní panel se snadno čistí a je přehledně rozdělen, spoiler na horní hraně střechy dává autobusu jedinečný a mimořádný charakter. Uvnitř dominují zaoblené hrany a povrchy, vynikající využití prostoru dává cestujícím dostatek pohodlí. Uzavřené zavazadlové schránky nad hlavou připomínají vzhled letadla, elegantní je i vzhled obslužných jednotek. Bezpočet detailů - madla a rukojeti v nerezovém provedení, kuchyňka nebo kabinka WC nezvyšují pouze jednostranně styl autobusu, ale zejména jeho použitelnost.
Informace o výrobcích, dovozcích a servisech autobusů s odkazy na jejich webové strany, informace o dotacích a články o autobusech přináší BUS Portál v rubrice AUTOBUSY
MAN Lions Star
O udělení ceny rozhoduje porota složená ze 14 odborných novinářů z předních evropských časopisů zaměřených na problematiku autobusů. Přihlášené autokary procházejí v testech soutěže Coach Euro přísnými provozními zkouškami.
DOPRAVÁK uvádí: Dva roky po své světové premiéře na veletrhu Busworld tak dvounápravový autokar MAN Lions Star (Lví hvězda) znovu v expozici NEOMAN poutal na sebe pozornost. K udělení titulu "Autobus roku 2004" porotu kromě jiného přesvědčil krásný, elegantní vzhled Lions Star, který byl již oceněn cenou za design. Body navíc získalo i pracoviště řidiče s pohodlným sezením a výrazné členění moderní palubní desky. MAN Lions Star byl v čele i ve vymoženostech pro pasažéry: komfortní sedačky s dostatkem místa pro nohy a dobrý výhled získaly, podobně jako celkový standard vybavení, u poroty dobré známky. Nízká spotřeba byla dalším faktorem, který jury přesvědčil. Autokar má i další technické a designérské "lahůdky". Ve vzhledu autobusu dominuje velké nedělené čelní sklo a hladká karoserie s bočními lepenými skly. Vpředu dělá silný dojem mřížka - je to však víc než designérský prvek, funkčně zabezpečuje přívod čerstvého vzduchu do topení. Dva kloboučky na ramenech stěračů zůstaly zachovány, podobně jako C-sloupek s hliníkovým povrchem. Jeho oblouk je zopakován vzadu. Hladký zadní panel se snadno čistí a je přehledně rozdělen, spoiler na horní hraně střechy dává autobusu jedinečný a mimořádný charakter. Uvnitř dominují zaoblené hrany a povrchy, vynikající využití prostoru dává cestujícím dostatek pohodlí. Uzavřené zavazadlové schránky nad hlavou připomínají vzhled letadla, elegantní je i vzhled obslužných jednotek. Bezpočet detailů - madla a rukojeti v nerezovém provedení, kuchyňka nebo kabinka WC nezvyšují pouze jednostranně styl autobusu, ale zejména jeho použitelnost.
ZAKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE:
- rozměry: délka 12 000 mm, šířka 2 550 mm, výška 3 685 mm,
- max. hmotnost: 18 000 kg
- motor: MAN D 2876 LOH 03, 338 kW/460 hp, 1900 ot/min.,
- převodovka: ZF 12 AS 2300 B automatizovaná manuální převodovka s MAN TipMatic, počet sedadel: 44+1+1.