Letiště Amsterdam Schiphol (AMS) investovalo do přepravy cestujících mezi letadly a terminály nákupem více než 50 nových elektrických autobusů od společnosti MAN. Nahradí stávající 10 let staré.
Letiště Amsterdam Schiphol (AMS) investovalo do přepravy cestujících mezi letadly a terminály nákupem více než 50 nových elektrických autobusů od společnosti MAN. Nahradí stávající 10 let staré.
Před několika dny si mnichovské letiště, jeden z nejrušnějších leteckých uzlů v Evropě, objednalo od MAN Truck & Bus 49 elektrických autobusů a opci může objednat dalších 25 vozidel. Nyní oznámilo stejného dodavatele i letiště v Amsterdamu.
Tillo Smets, Sales Manager Public Transport MAN Nederland, řekl: "Jsme hrdí na to, že MAN dále rozšiřuje spolupráci se Schiphol v oblasti přepravy cestujících a že významně přispíváme k ambiciózním cílům nulových emisí našeho národního letiště."
Nová vozidla mají troje dveře a nízkou podlahu, což cestujícím usnadňuje a urychluje nastupování a vystupování. Uspořádání poskytuje více místa pro stojící cestující, umožňuje rychlejší nakládání a vykládání zavazadel a zkracuje čekací doby.
Elektrické autobusy nahradí současnou flotilu na letišti od dubna 2025. Předchozí generace autobusů BYD dosáhla konce své provozní životnosti a tato nová flotila zajistí, že Schiphol bude udržovat vysoké standardy kontinuity a spolehlivosti svých přepravních služeb. V roce 2015 bylo 35 elektrických autobusů BYD na letišti Schiphol prvními čistě elektrickými autobusy na důležitém mezinárodním letišti.
Sybren Hahn, výkonný ředitel pro infrastrukturu letiště Schiphol, řekl: "Schiphol má již 10 let vozový park plně elektrických autobusů a byl jedním z prvních v Nizozemsku. S touto novou generací autobusů můžeme udělat krok vpřed z hlediska pohodlí cestujících a nadále garantovat spolehlivost. Autobusová doprava bude i v nadcházejících letech velmi důležitá kvůli stále větším letadlům a několika rozsáhlým modernizacím. Na základě této spolupráce jsme odhodláni k dalším inovacím a větší udržitelnosti."
Schiphol také investuje do zrekonstruované odpočinkové zóny pro řidiče, která je navržena tak, aby byla energeticky pozitivní – vyráběla více elektřiny, než spotřebovala. To je v souladu s dlouhodobými cíli letiště v oblasti udržitelnosti a závazkem vytvářet lepší pracovní prostředí pro své zaměstnance.
Širším cílem společnosti Schiphol je stát se do roku 2030 letištěm zcela bez emisí. Tento cíl zahrnuje všechny činnosti, od pozemního provozu po služby ranveje, jako součást závazku k udržitelné budoucnosti.