MAN doma v Německu: 10 CNG autobusů pro Augsburg a autokar pro SV Werder Brémy

Augsburg je historickým sídlem MAN a figuruje jako písmeno „A“ v tradiční zkratce názvu „Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg.“
Reklama
Augsburg je historickým sídlem MAN a figuruje jako písmeno „A“ v tradiční zkratce názvu „Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg.“
Deset nových autobusů MAN na zemní plyn pro Augsburg
Deset nových nízkopodlažních autobusů na zemní plyn typu MAN Lion’s City CNG uvedly do provozu Městské podniky (Stadtwerke) Augsburg. Tím dosáhl počet autobusů s ekologickým pohonem na CNG v ulicích města Augsburg celkem 102 kusů. Od roku 2010 jsou Městské podniky Augsburg jediným německým dopravním podnikem jednoho velkoměsta, který jezdí výhradně na zemní plyn. A s bioplynem, který nabízí městské podniky na svých čerpacích stanicích, se ve srovnání s benzinem nebo naftou snižují emise CO2 a skleníkových plynů komplexně o 90 %.
MAN Truck & Bus má mnohaletou zkušenost s autobusy na zemní plyn: Již v roce 1972 vozily autobusy MAN s pohonem na zemní plyn atlety a návštěvníky Olympijských her v Mnichově ke sportovištím v Mnichově a okolí. O dvacet let později oslavil svou premiéru MAN SL 202 s pohonem na CNG. Roku 2003 expedoval MAN první autobus na zemní plyn v provedení EEV. A mezitím MAN předal zákazníkům více než 5000 autobusů a autobusových podvozků s motorem na zemní plyn. Tržní podíl MAN na evropském trhu autobusů na zemní plyn činí v průměru za posledních osm let více než 44 procent, v letech 2007 až 2009 dokonce více než 50 procent. Základem tohoto úspěchu je moderní motor na zemní plyn z produkce MAN. Turbomotor na zemní plyn MAN E2876 LUH o objemu 12,8 litru a kompatibilitou s OBD2 je k dostání ve dvou výkonových variantách 200 či 228 kW (272 či 310 HP). Odstupňované portfolio plynových motorů nachází své uplatnění v nabídce kompletních autobusů MAN. Pohon na zemní plyn je volitelný pro bezmála všechny typy z generace moderních nízkopodlažních autobusů Lion’s City – od 12 m dlouhého sólo autobusu až po 18,75 m dlouhý kloubový autobus. Aby bylo možné individuálně přizpůsobit zásobu paliva potřebnou pro požadované dojezdové vzdálenosti vozidel, je k dispozici rozsáhlý modulární úložný střešní systém. Na standardní hliníkové konstrukci může být pod souměrně tvarovaným střešním krytem uspořádáno 6 až 10 nádob na zemní plyn. Pro ukládání zemního plynu je na výběr z různých typů nádob pro individuální požadovky dojezdu vozidla. Samozřejmostí je také možnost dodání podvozků MAN pro městské autobusy s pohonem na zemní plyn jiným karosářům.
Technické údaje MAN Lion’s City CNG pro Městské podniky Augsburg

Délka/Šířka/Výška/Rozvor 11 980 mm/2 500 mm/3 370 mm/5 875 mm
Motor MAN 6-válcový-motor na zemní plyn E2876 LUH04 (EEV) / Zdvihový objem 12 820 cm³ / Výkon 200 kW / 272 HP při 2 000 ot./min / Max. točivý moment 1 050 Nm při 1 100 – 1 700 ot./min
Převodovka 4-stupňová-automatická Voith D 854.5 s programem Sensotop a integrovaným retardérem.
Podvozek vpředu: MAN nízkopodlažní náprava; vzadu: ZF portálová náprava
Palivové nádrže 4 Alu-kompozitové láhve Dynatec 320 l a1 Alu-kompozitová láhev Dynatec 180 l (kapacita celkem 1460 l) systémový tlak: 200 bar
Počet dveří 3
Počet míst k sezení / stání 31+1 / 50
Příp. celk. hmotnost 17 900 kg
SV Werder Brémy bude cestovat s autokarem MAN Lion’s Coach L
MAN Truck & Bus Deutschland GmbH se tak stává, zatím do roku 2015, oficiálním autobusovým partnerem klubu SV Werder Brémy.
MAN Lion’s Coach L 13,8 metrů je s více než 3 000 vyrobenými vozidly jedním z nejúspěšnějších zájezdových autobusů v historii MAN. O silný pohon se stará efektivní motor MAN Common Rail o výkonu 440 HP, který bez aditiv vyhovuje normě Euro 5 díky technologii MAN PURE DIESEL®. Výkon je na hnací nápravu přenášen pomocí automatizované 12rychlostní převodovky MAN TipMatic®. Exkluzivní vnitřní výbava byla na přání SV Werder Brémy z velké části realizována ve spolupráci s partnerskou firmou Frenzel. Z celkem 36 kožených sedadel je 8 rozmístěno ve dvou skupinkách čelem k soběse stolky uprostřed, 12 míst je vybaveno kombinací stolků a opěrek pro nohy a čtyři sedadla jsou provedena jako pracovní místa pro trenéry. K tomu digitální příjem DVB-T a kvalitní multimediální zařízení, několik kuchyněk a chladniček. Vedle obvyklých bezpečnostních zařízení,jako ABS (antiblokovací systém), ASR (systém regulace prokluzu) a EBS (elektronický brzdný systém), nabízí MAN Lion’s Coach L sériově rovněž ESP (elektronický stabilizační program). Vozidlo má xenonové světlomety, přední a zadní kameru a vyhřívané čelní sklo.

Technické údaje autobusu MAN Lion’s Coach L klubu SV Werder Brémy

Délka/Šířka/Výška/Rozvor 13 800 mm/2 550 mm/3 812 mm/6 600-1 470 mm
Motor MAN 6válcový Common-Rail dieselový motor D2676 LOH26 (EEV) / Zdvihový objem 12 419 cm³ / Výkon 324 kW / 440 HP při 1 900 ot./min / Maximální točivý moment 2 100 Nm při 1 000 až 1 400 ot./min
Převodovka Automatizovaná 12stupňová převodovka MAN TipMatic® s intardérem
Podvozek vpředu: MAN nezávislé zavěšení kol; vzadu: MAN hypoidní náprava
Palivová nádrž 710 l
Počet míst k sezení 36+1+1
Příp. celková hmotnost 25 420 kg

TZ MAN Truck & Bus

MAN doma v Německu: 10 CNG autobusů pro Augsburg a autokar pro SV Werder Brémy