Čtrnáct nových autokarů NEOPLAN, osm Tourlinerů a šest Skylinerů, je určeno pro dálkové linky Flixbus. Schröder Reisen má od roku 2013 od MAN už 75 autobusů.
Čtrnáct nových autokarů NEOPLAN, osm Tourlinerů a šest Skylinerů, je určeno pro dálkové linky Flixbus. Schröder Reisen má od roku 2013 od MAN už 75 autobusů.
Schröder Reisen byla jedna z prvních společností, které vstoupily na trh dálkových autobusů po liberalizaci – patří tak k jednomu z průkopníků v této oblasti. Rodinný podnik z Langenau nyní provozuje několik dálkových linek pro Flixbus – s čerstvě pořízenými 14 novými prémiovými zájezdovými autobusy, osmi autobusy NEOPLAN Tourliner a šesti autobusy NEOPLAN Skyliner. Od dubna 2013 společnost MAN Truck & Bus Deutschland GmbH dodala společnosti Schröder Reisen celkem 75 autobusů, z nichž 33 je autobusů NEOPLAN. „Velmi nás těší toto dlouhodobé partnerství a přátelská spolupráce," uvedl Andreas Losert, regionální ředitel prodeje autobusů oblasti Südwest MAN Truck & Bus Deutschland GmbH při oficiálním předání vozidel v MAN Bus Forum v Mnichově. „Takovéto předání je něco zcela mimořádného.“ Andreas Schröder, majitel Schröder Reisen, a jeho syn Dominic převzali nové autobusy od předsedy představenstva společnosti MAN Truck & Bus Deutschland Holgera Mandela.
Dálkové autobusy společnosti Schröder Reisen najedou ročně kolem 250 000 až 300 000 kilometrů. Zpravidla jsou v provozu sedm dní v týdnu.
Autobus NEOPLAN Skyliner zapůsobí svým výkonným pohonem, který zajišťuje vznětový motor EURO 6 s výkonem 500 k (368 kW). Automatizovaná 12stupňová převodovka se systémem Easy-Start zajišťuje klidné a tiché řazení. Pro bezpečnost a hospodárnost provozu je k dispozici komplexní paket s elektronickou regulací odpružení podvozku CDS (Comfort Drive Suspension) a četnými asistenčními systémy, jako je elektronický stabilizační systém (ESP), asistent jízdy v jízdním pruhu (LGS) s vibrací v sedadle, odstupový tempomat (ACC), brzdový asistent (EBA) a topografický tempomat MAN EfficientCruise s „funkcí plachtění“ EfficientRoll. Kouřový senzor na toaletě a v zavazadlovém prostoru včas varuje před doutnajícím ohněm ještě před vznikem požáru. Kromě toho jsou vozidla vybavena výstražným systémem elektrické požární signalizace v motorovém prostoru a v oblasti nezávislého topení. Senzory světla a deště napomáhají řidiči tím nejlepším možným způsobem, aby se mohl plně věnovat dopravní situaci. MAN AttentionGuard nanejvýš minimalizuje riziko nehod na základě detekce prvních příznaků nedostatku koncentrace a únavy řidiče a varuje pomocí optického, akustického a případně vibračního signálu. NEOPLAN Skyliner nabízí prostor pro maximálně 77 cestujících. Aby osoby se zdravotním postižením mohly snadno nastoupit a vystoupit, mají patrové autobusy sklopnou rampu u druhých dveří. Celkem čtyři řady sedadel v dolní palubě je možné sklopit a na kolejnicích posunout, čímž vytvoří prostor pro dva invalidní vozíky. Navíc jsou Skylinery vybaveny tažným zařízením, držáky skiboxu, toaletou s velkou nádrží pro čerstvou i odpadní vodu, zásuvkami na 230 V pod každým dvousedadlem a USB porty v opěradlech sedadel. „Ať už pro výlety do lyžařského areálu nebo do Paříže a Milána – autobusy jsou vybaveny pro vše. Díky tomu řidiči i cestující dorazí spokojeně na místo určení,“ říká Andreas Losert.
Autobusy NEOPLAN Tourliner, včetně toho 33. dodávaného společnosti Schröder, jsou poháněny vznětovým motorem o výkonu 460 k (338 kW). Mají také automatizovanou 12stupňovou převodovku TipMatic s asistentem rozjezdu Easy-Start. Rampa pro invalidní vozík umístěná nad zadní nápravou a dvě volitelná místa pro invalidní vozík činí cestování co nejjednodušší, a to i pro cestující s pohybovým omezením. V 13,9 m dlouhém třínápravovém autobusu se celkově dosáhne až 52 míst pro cestující. Bezpečnost zajišťují kromě řady asistenčních systémů také bi-xenonové světlomety, LED denní světla a LED mlhová světla a také kamera instalovaná v prostoru druhých dveří. Kromě toho jsou autobusy vybaveny informačním systémem MMC (Multi Media Coach) Advanced s navigací a systémem Bluetooth handsfree.
Všechny nové vozy – včetně krytů kol – jsou v jasně zelené barvě. Dokonce i noční osvětlení pro cestující je navrženo v této barvě. „Vozidla jsou na první pohled identifikovatelná jako autobusy Flixbus. Okamžitě zaujmou ale nejen díky svému výraznému lakování. Také jejich dynamické tvarování s jasnými liniemi je lákadlem pro oko,“ řekl Andreas Losert.
Kromě dálkových tras pro Flixbus provozuje Schröder Reisen také pravidelné příměstské linky v Ulmu a okolí. Navíc společnost nabízí cestování pro školy, denní i vícedenní výlety. Andreas Schröder založil společnost v roce 1990 v Langenau u Ulmu: „Dokonce i moji rodiče byli v autobusové branži aktivní. Od dětských let mě autobusové téma doprovázelo a fascinovalo.“
Zdroj: MAN Truck & Bus
Dálkové autobusy společnosti Schröder Reisen najedou ročně kolem 250 000 až 300 000 kilometrů. Zpravidla jsou v provozu sedm dní v týdnu.
14 nových autobusů, k tomu dvě výročí
Autobusy NEOPLAN Tourliner, včetně toho 33. dodávaného společnosti Schröder, jsou poháněny vznětovým motorem o výkonu 460 k (338 kW). Mají také automatizovanou 12stupňovou převodovku TipMatic s asistentem rozjezdu Easy-Start. Rampa pro invalidní vozík umístěná nad zadní nápravou a dvě volitelná místa pro invalidní vozík činí cestování co nejjednodušší, a to i pro cestující s pohybovým omezením. V 13,9 m dlouhém třínápravovém autobusu se celkově dosáhne až 52 míst pro cestující. Bezpečnost zajišťují kromě řady asistenčních systémů také bi-xenonové světlomety, LED denní světla a LED mlhová světla a také kamera instalovaná v prostoru druhých dveří. Kromě toho jsou autobusy vybaveny informačním systémem MMC (Multi Media Coach) Advanced s navigací a systémem Bluetooth handsfree.
Všechny nové vozy – včetně krytů kol – jsou v jasně zelené barvě. Dokonce i noční osvětlení pro cestující je navrženo v této barvě. „Vozidla jsou na první pohled identifikovatelná jako autobusy Flixbus. Okamžitě zaujmou ale nejen díky svému výraznému lakování. Také jejich dynamické tvarování s jasnými liniemi je lákadlem pro oko,“ řekl Andreas Losert.
Kromě dálkových tras pro Flixbus provozuje Schröder Reisen také pravidelné příměstské linky v Ulmu a okolí. Navíc společnost nabízí cestování pro školy, denní i vícedenní výlety. Andreas Schröder založil společnost v roce 1990 v Langenau u Ulmu: „Dokonce i moji rodiče byli v autobusové branži aktivní. Od dětských let mě autobusové téma doprovázelo a fascinovalo.“
Zdroj: MAN Truck & Bus
Andreas Schröder (2. zprava) a Dominic Schröder (2. zleva) převzali celkem 14 prémiových autokarů NEOPLAN od společnosti MAN. Foto MAN

Dopravní podnik města Brna pořídí 37 kloubových autobusů od…
SOR vyrobí do Bratislavy 88 kloubových autobusů
Mercedes-Benz Citaro GÜ pro náhradní dopravu za vlaky


