Malokapacitní elektrobus Siemens/Rampini v Českých Budějovicích
© Jan Spousta

představili zástupci společnosti Siemens Dopravnímu podniku města České Budějovice.
představili zástupci společnosti Siemens Dopravnímu podniku města České Budějovice.
Snímky BUSportálu poskytl
Jan Spousta

BUSportál: V rámci všeobecného nadšení inovativním a operativním způsobem dobíjení je dobré připomenout, že stejně velkých dieselových vozidel (cca 8 m) v nejpřísnější emisní normě EURO 6 lze za tytéž peníze jako tento elektrobus pořídit pravděpodobně 4-5, a to nemluvíme o nákladech na výměnu baterií zatím nejspíše v polovině životnosti vozu. Na předposledním snímku pak vidíme elektrobus spolu s kloubovým trolejbusem, kde je cena srovnatelná a kapacita nesrovnatelná; životnost trolejbusů je díky elektrovýzbroji obecně také dlouhá. V současnosti je volba takovéto techniky záležitostí veřejné podpory a také trochu věc image daného města. Uvidíme, co se podaří v blízké budoucnosti představit v Plzni v rámci evropského projektu ZeEUS.
Dagmar Braunová
Elektrobus Siemens/Rampini s nabíjením z trolejí se přesune do Českých Budějovic

Malokapacitní elektrobus Siemens/Rampini v Českých Budějovicích
© Jan Spousta
Malokapacitní elektrobus Siemens/Rampini v Českých Budějovicích
© Jan Spousta
Malokapacitní elektrobus Siemens/Rampini v Českých Budějovicích
© Jan Spousta
Malokapacitní elektrobus Siemens/Rampini v Českých Budějovicích
© Jan Spousta
Malokapacitní elektrobus Siemens/Rampini v Českých Budějovicích
© Jan Spousta
Malokapacitní elektrobus Siemens/Rampini v Českých Budějovicích
© Jan Spousta