V současné době MVG provozuje 83 tramvají. Foto MVG
Dopravní společnost Magdeburger Verhehrsbertriebe vyhlásila tendr na 35 vozidel s opcí na dalších 28. První nové tramvaje mají vyjet do ulic německého města v roce 2023.
Dopravní společnost Magdeburger Verhehrsbertriebe vyhlásila tendr na 35 vozidel s opcí na dalších 28. První nové tramvaje mají vyjet do ulic německého města v roce 2023.
Předmětem výběrového řízení je nákup 35 nízkopodlažních tramvají s možností objednání dalších 28 vozidel. Dopravce Magdeburger Verhehrsbertriebe (MVB) získal částečné financování od spolkového státu Sasko-Anhaltsko, ten se bude podílet 61 miliony EUR z celkových plánovaných 130 milionů, MVB zaplatí zhruba 55% částky.
Nová tramvaj, kterou MVB označuje jako „NGT 10D“, má být dlouhá 28,5 m (o 9 metrů delší než současné). Má být také o 10 centimetrů širší, tím získá MVB navíc prostor pro cestující. K dispozici má být 80 sedadel a další místo pro 135 na stání. Tramvaje budou klimatizované, s WiFi a novým konceptem osvětlení.
Tendru se mohou účastnit subjekty s referencí na dodání nejméně 30 tramvají do států EU od roku 2017. Lhůta pro podání přihlášek k účasti do předkvalifikace je 31. srpna. Konečné nabídky se očekávají v březnu 2021 a realizace od května 2021 do konce června 2025. První vozidla by měla vyjet v roce 2023.
V současné době MVB provozuje 83 nízkopodlažních tramvají NGT 8 D (1994–2013), 13 tramvají B6A2 (1988–1990), čtyři vysokopodlažní T6A2 (1989) a osm KT4D vysokopodlažních Tater (1989). Nákupy nahradí Tatry a nejstarší vozidla řady NGT 8 D. Vzhledem k rostoucímu počtu cestujících a rozšíření trasy 2 "sever-jih “ se počítá i s rozšířením flotily o deset vozidel.
Nová tramvaj, kterou MVB označuje jako „NGT 10D“, má být dlouhá 28,5 m (o 9 metrů delší než současné). Má být také o 10 centimetrů širší, tím získá MVB navíc prostor pro cestující. K dispozici má být 80 sedadel a další místo pro 135 na stání. Tramvaje budou klimatizované, s WiFi a novým konceptem osvětlení.
Tendru se mohou účastnit subjekty s referencí na dodání nejméně 30 tramvají do států EU od roku 2017. Lhůta pro podání přihlášek k účasti do předkvalifikace je 31. srpna. Konečné nabídky se očekávají v březnu 2021 a realizace od května 2021 do konce června 2025. První vozidla by měla vyjet v roce 2023.
V současné době MVB provozuje 83 nízkopodlažních tramvají NGT 8 D (1994–2013), 13 tramvají B6A2 (1988–1990), čtyři vysokopodlažní T6A2 (1989) a osm KT4D vysokopodlažních Tater (1989). Nákupy nahradí Tatry a nejstarší vozidla řady NGT 8 D. Vzhledem k rostoucímu počtu cestujících a rozšíření trasy 2 "sever-jih “ se počítá i s rozšířením flotily o deset vozidel.