
Solaris Urbino 12 electric pro Lublin. Foto vizualizace Solaris
Polský Lublin investuje do dalšího rozvoje bezemisních dopravy. Solaris podepsal smlouvy na 15 kloubových trolejbusů Solaris Trollino 18 a 20 autobusů Solaris Urbino 12 electric.
Polský Lublin investuje do dalšího rozvoje bezemisních dopravy. Solaris podepsal smlouvy na 15 kloubových trolejbusů Solaris Trollino 18 a 20 autobusů Solaris Urbino 12 electric.
Zástupci úřadu pro veřejnou dopravu Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) v Lublinu a vedení společnosti Solaris podepsali 5. prosince tři smlouvy na dodávku 20 elektrických autobusů a celkem 15 trolejbusů. Hodnota kontraktů přesahuje 636 milionů korun.
Mezi objednaná vozidla patří 15 kloubových trolejbusů Solaris Trollino 18 a 20 elektrických autobusů Solaris Urbino 12. Termíny dodání jsou rozloženy na období od listopadu 2020 (5 trolejbusů) do dubna 2021 (10 trolejbusů) a září 2021 (20 elektrických autobusů).
„Podepsané smlouvy znamenají další krok k vytvoření Lublinu jako centra elektromobility. Po celá léta byla naše moderní městská doprava ekologická a uživatelsky přívětivá. Díky investicím do elektrických autobusů a trolejbusů již Lublin splňuje cíl 25% podílu elektrických vozidel na celkové flotile provozovatele, město je v popředí elektromobility v Polsku a dokonce i v Evropě. V roce 2021 se tento podíl radikálně změní a stoupne na 50% elektrických vozidel ve vozovém parku veřejné dopravy,“ řekl Krzysztof Żuk, starosta Lublinu.
Solaris Urbino 12 electric budou vybaveny 116 kWh Solaris High Power bateriemi přizpůsobenými pro časté a rychlé nabíjení. Energie v nich uložená bude napájet trakční motor o výkonu 160 kW. Nabíjení baterií potrvá několik minut pomocí sběrače na střeše, zásuvné konektory se použijí pro noční nabíjení v depu. Navíc budou využívány i střešní fotovoltaické panely.
Solaris kromě vozidel zařídí také nabíjecí infrastrukturu. Na autobusovém terminálu Choiny a v depu v ulici Grygowej budou umístěny čtyři nabíječky pantografů o výkonu 450 kW určené pro rychlé denní dobíjení. Ve stejném depu bude dalších deset stacionárních nabíječek umožňujících současné nabíjení dvou autobusů s výkonem 40 kW a dvě mobilní nabíječky o výkonu 40 kW.
Kloubová Solaris Trollino 18 budou také vybavena bateriemi Solaris High Power s kapacitou 58 kWh. Ty umožní provoz bez připojení k trolejovému vedení. Baterie budou nabíjeny "In-Motion-Charging". Každé vozidlo bude mít trakční motor o výkonu 240 kW.
Všechna vozidla budou mít klimatizaci, LED osvětlení, porty USB a kamery CCTV.
Spolupráce Solarisu a městského dopravce MPK (Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji) sahá až do roku 1996, kdy Lublin, jako jedno z prvních měst v Polsku, objednal od Solaris vozidla. Od té doby MPK a ZTM objednaly 146 autobusů a trolejbusů různé délky, včetně prvních nízkopodlažních kloubových trolejbusů v Polsku.
Solaris má objednávky z 18 zemí na 800 elektrických autobusů. Do 16 polských měst dodal 118 elektrických autobusů. Po splnění nejnovějších objednávek - mimo jiné 130 elektrických autobusů Solaris Urbino 18 pro Varšavu a 21 elektrických autobusů Solaris Urbino 12 pro Poznaň a včetně smlouvy podepsané v Lublinu vzroste v příštích několika letech počet elektrických vozidel Solaris v Polsku trojnásobně.
Solaris
Mezi objednaná vozidla patří 15 kloubových trolejbusů Solaris Trollino 18 a 20 elektrických autobusů Solaris Urbino 12. Termíny dodání jsou rozloženy na období od listopadu 2020 (5 trolejbusů) do dubna 2021 (10 trolejbusů) a září 2021 (20 elektrických autobusů).
„Podepsané smlouvy znamenají další krok k vytvoření Lublinu jako centra elektromobility. Po celá léta byla naše moderní městská doprava ekologická a uživatelsky přívětivá. Díky investicím do elektrických autobusů a trolejbusů již Lublin splňuje cíl 25% podílu elektrických vozidel na celkové flotile provozovatele, město je v popředí elektromobility v Polsku a dokonce i v Evropě. V roce 2021 se tento podíl radikálně změní a stoupne na 50% elektrických vozidel ve vozovém parku veřejné dopravy,“ řekl Krzysztof Żuk, starosta Lublinu.
Solaris Urbino 12 electric budou vybaveny 116 kWh Solaris High Power bateriemi přizpůsobenými pro časté a rychlé nabíjení. Energie v nich uložená bude napájet trakční motor o výkonu 160 kW. Nabíjení baterií potrvá několik minut pomocí sběrače na střeše, zásuvné konektory se použijí pro noční nabíjení v depu. Navíc budou využívány i střešní fotovoltaické panely.
Solaris kromě vozidel zařídí také nabíjecí infrastrukturu. Na autobusovém terminálu Choiny a v depu v ulici Grygowej budou umístěny čtyři nabíječky pantografů o výkonu 450 kW určené pro rychlé denní dobíjení. Ve stejném depu bude dalších deset stacionárních nabíječek umožňujících současné nabíjení dvou autobusů s výkonem 40 kW a dvě mobilní nabíječky o výkonu 40 kW.
Kloubová Solaris Trollino 18 budou také vybavena bateriemi Solaris High Power s kapacitou 58 kWh. Ty umožní provoz bez připojení k trolejovému vedení. Baterie budou nabíjeny "In-Motion-Charging". Každé vozidlo bude mít trakční motor o výkonu 240 kW.
Všechna vozidla budou mít klimatizaci, LED osvětlení, porty USB a kamery CCTV.
Spolupráce Solarisu a městského dopravce MPK (Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji) sahá až do roku 1996, kdy Lublin, jako jedno z prvních měst v Polsku, objednal od Solaris vozidla. Od té doby MPK a ZTM objednaly 146 autobusů a trolejbusů různé délky, včetně prvních nízkopodlažních kloubových trolejbusů v Polsku.
Solaris má objednávky z 18 zemí na 800 elektrických autobusů. Do 16 polských měst dodal 118 elektrických autobusů. Po splnění nejnovějších objednávek - mimo jiné 130 elektrických autobusů Solaris Urbino 18 pro Varšavu a 21 elektrických autobusů Solaris Urbino 12 pro Poznaň a včetně smlouvy podepsané v Lublinu vzroste v příštích několika letech počet elektrických vozidel Solaris v Polsku trojnásobně.
Solaris

Elektrické Solaris Urbino 12 pro Lublin. Foto Solaris

Solaris Trollino 18 electric. Foto Solaris