Lotyšské postřehy Miroslava Klase. V  Rize vládne v těchto dnech tuhá zima,
© Miroslav Klas

sněžení a silný vítr od moře prověřují technické kvality zdejších trolejbusů (nejen) Škoda.
sněžení a silný vítr od moře prověřují technické kvality zdejších trolejbusů (nejen) Škoda.
Teploty klesají přes den k hodnotě -15°C , sněžení a silný vítr od moře prověřují technické kvality zdejších trolejbusů Škoda. Nejrozšířenějším typem je zde Škoda 24 Tr Citelis, kterého bylo dodáno na 150 kusů.

Mnohé linky však potřebují kapacitnější vozidla, například linka č. 15 jezdí po většinu dne v intervalu 2-3 minuty a i tak jsou nové článkové vozy Solaris – Ganz –Škoda silně obsazeny. Vypomáhá jim několik kusů starších trolejbusů Škoda 15 Tr a rovněž článkových vozů Belkomunmaš běloruské výroby s elektrickou výzbrojí Kiepe. Tyto trolejbusy však nejsou příliš oblíbeny pro značnou poruchovost. Naopak s novými trolejbusy Škoda jsou v Rize spokojeni, i když zpočátku bylo nutné překonat některé dětské nemoci, především s topením a některými dalšími agregáty.

Díky novým trolejbusům a také v důsledku hospodářské krize v Lotyšsku byly odstaveny z provozu téměř všechny starší trolejbusy 14Tr, které jsou ve velkém množství deponovány ve vozovnách. S jejich opětným zprovozněním v horizontu několika let se počítá po dokončení zatrolejování některých současných autobusových linek. Ekonomické problémy Lotyšska však tyto plánu mohou odsunout na delší dobu.

Zatím co v létě tohoto roku stálo základní jednotné jízdné v rižské MHD 0,40 latu, dnes je ve výši 0,50 latu a od ledna 2010 bude ještě zvýšeno na 0,60 latu (1 lat = cca. 40,-Kč). Přitom bylo dopravním podnikem požadováno zvýšení na 0,80 latu, které však starosta města ze sociálních důvodů zakázal. Momentální nezaměstnanost v zemi je kolem 23%, v samotné Rize přes 10%.
Materiál jsme uveřejnili obratem - předběhl všechny "ve frontě" zejména pro kombinaci českých vozidel v cizině a také proto, že se BUSportál konečně takového materiálu po delší snaze dočkal, a to od věrného přispěvatele a přítele veřejné dopravy Miroslava Klase. Redakce chápe, že technici ze Škody i zkušební piloti PMDP měli v minulosti jiné starosti než fotografovat pro BUSportál.

Lotyšské postřehy Miroslava Klase. V  Rize vládne v těchto dnech tuhá zima,
© Miroslav Klas
Lotyšské postřehy Miroslava Klase. V  Rize vládne v těchto dnech tuhá zima,
© Miroslav Klas
Lotyšské postřehy Miroslava Klase. V  Rize vládne v těchto dnech tuhá zima,
© Miroslav Klas
Lotyšské postřehy Miroslava Klase. V  Rize vládne v těchto dnech tuhá zima,
© Miroslav Klas
Lotyšské postřehy Miroslava Klase. V  Rize vládne v těchto dnech tuhá zima,
© Miroslav Klas
Lotyšské postřehy Miroslava Klase. V  Rize vládne v těchto dnech tuhá zima,
© Miroslav Klas
Lotyšské postřehy Miroslava Klase. V  Rize vládne v těchto dnech tuhá zima,
© Miroslav Klas
Lotyšské postřehy Miroslava Klase. V  Rize vládne v těchto dnech tuhá zima,
© Miroslav Klas
Lotyšské postřehy Miroslava Klase. V  Rize vládne v těchto dnech tuhá zima,
© Miroslav Klas