Liberecký dopravní podnik se už bez kloubových autobusů neobejde
Kloubové autobusy Solaris Urbino 18 v Liberci. Foto DPMLJ

Kloubové autobusy se staly součástí vozového parku libereckého dopravního podniku. Poptává dodavatele až 15 nových vozů s pohonem na CNG.

Kloubové autobusy se staly součástí vozového parku libereckého dopravního podniku. Poptává dodavatele až 15 nových vozů s pohonem na CNG.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) v souvislosti s ukončením smlouvy s externím dodavatelem BusLine a nedostatkem řidičů v roce 2019 změnil koncept obsluhy autobusových linek na městských linkách. Tehdy byla pořízena ojetá vozidla z německého Schwerinu, Plzně, Zlína, Olomouce a Prahy.

Následovalo výběrové řízení na 10 ks kloubových autobusů a na podzim roku 2020 přijely autobusy značky SOLARIS. Původní starší vozidla je třeba nahradit novými. Dodavatel bude vybrán na základě vyhlášené soutěže a nové autobusy doplní vozový park v letech 2024 a 2025 po 5 kusech. Zbývajících 5 kusů bude případně dodáno na základě obce v letech 2026 a 2027.

Zadávací podmínky soutěže specifikují délku vozidla až 19m s kamerovým systémem a kapacitou minimálně 120 cestujících. Nechybí požadavek na klimatizaci, uzavřenou kabinu řidiče, USB zásuvky nebo LED osvětlení. Cena je odhadnuta na 10,15 milionů korun za vozidlo.

Aby mohla být flotila kloubových autobusů řádně udržována, v letošním roce proběhne kompletní přestavba haly lehké údržby v areálu garáží v Liberci ve Vilové ulici. Současně dojde k rozšíření prostoru o jedno stání pro možnost zvednutí kloubového autobusu. Původní hala byla určena pouze na vozidla délky 12m. Odhadované náklady přesahují 100 mil. korun. V roce 2022 otevřel dopravní podnik vlastní plnící stanici.

Jedná se o opakované výběrové řízení, původní vyhlášené v únoru 2022 DPMLJ následně zrušil.