Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou a SOR Libchavy uzavřely kupní smlouvu na dalších osm kloubových autobusů SOR NSG 18. Stejný počet těchto vozidel objednaných v srpnu 2023 už má dopravní podnik v garážích ve Vilové ulici. Otevřel nabídky na sólo CNG autobusy a připravuje se na elektomobilitu.
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou a SOR Libchavy uzavřely kupní smlouvu na dalších osm kloubových autobusů SOR NSG 18. Stejný počet těchto vozidel objednaných v srpnu 2023 už má dopravní podnik v garážích ve Vilové ulici. Otevřel nabídky na sólo CNG autobusy a připravuje se na elektomobilitu.
Rámcová dohoda na dodávky autobusů upravená dodatkem znamená pro dopravní podnik celkem 16 nových nízkopodlažních čtyřdveřových autobusů na pohon CNG délky do 19 metrů. Prvních osm SOR NSG 18 již z Libchav do Liberce přijelo. Zbývající vozy vyrobí a předá SOR do 28. února 2025. DPMLJ za ně zaplatí včetně vybavení přibližně 74,8 milionů Kč (9 349 tis. Kč za jeden) bez DPH.
V současné době probíhá výběrové řízení na další autobusy na CNG. Dopravní podnik uzavře kupní smlouvu s vítězným uchazečem v zakázce na nákup 10 nízkopodlažních třídvéřových autobusů délky do 13 metrů. V zakázce podali nabídky tři účastníci, podle zveřejněného protokolu z otevírání nabídek nabídli cenu 85 mil. Kč, 65,5 mil. Kč a 66 mil. Kč a délku záruční doby 60, 60 a 36 měsíců.
Do vozového parku libereckého dopravního podniku se na konci roku 2023 zařadil také první elektrický autobus. Původní předváděcí a testovací Solaris Urbino 12 Electric vyrobený v roce 2019 stál 5,9 milionu korun včetně příslušenství (nabíječka pro pomalé nabíjení) a výrobce na něj poskytl dopravnímu podniku dvouletou záruku.
Jak vyplývá z Registru smluv, 9. dubna 2024 uzavřely DPMLJ a Solaris kupní smlouvu na další elektrický autobus. Tentokrát na Urbino 9 LE, vůz je také použitý, byl vyrobený v roce 2022 a stojí přibližně 10 mil Kč.
DMLJ předpokládá, že v roce 2025 budou na linkách MHD v Liberci kromě tramvají jezdit nejméně čtyři autobusy na alternativní elektrický pohon. V současné době tvoří vozový park dopravního podniku přibližně sto autobusů provozovaných pouze na diesel a CNG.