
Trolejbusy pro Žilinu, Plzeň a České Budějovice
Druhá polovina léta přinesla do plzeňských ulic další zajímavé trolejbusy testované domácím výrobcem, společností Škoda Electric. Stručně si je představme...
Druhá polovina léta přinesla do plzeňských ulic další zajímavé trolejbusy testované domácím výrobcem, společností Škoda Electric. Stručně si je představme...
Zatímco první prototyp trolejbusu Škoda 27 Tr v karoserii IV. generace
už je dodán do svého budoucího působiště, slovenské Žiliny, rozbíhá se
výroba sériových vozů Škoda 26 Tr a 27 Tr. Prototyp před dodáním do
Žiliny absolvoval část testů také ve slovenském hlavním městě
Bratislavě. Na zkušebních jízdách lze v ulicích Plzně spatřit další
kloubové i sólo trolejbusy v atraktivním designu IV. generace. Celkem
bude do Žiliny dodáno 12 vozů Škoda 27 Tr a 3 vozy 26 Tr, dalších 6 vozů
každého typu je opčních.
V průběhu srpna byla dokončena výroba devíti trolejbusů Škoda 26 Tr pro Plzeň. Tyto trolejbusy jsou v provedení karoserie III. generace, a obdobně jako vozy dodané v lednu letošního roku jsou také opatřeny pomocným bateriovým pohonem. Trolejbusy u PMDP, a.s. získaly evidenční čísla 572 až 580 a umožnily vyřazení části trolejbusů typu Škoda 21 Tr ACI ze začátku tohoto tisíciletí.
Třetím městem, které se může těšit na nové trolejbusy, jsou České Budějovice. Sem budou dodána dvě vozidla Škoda 27 Tr v celkové hodnotě více než 30 milionů korun. První z trolejbusů se na zkušebních jízdách v ulicích Plzně objevil v závěru srpna. Trolejbusy jsou vybaveny pomocným bateriovým pohonem, klimatizací salonu pro cestující i klimatizací řidiče. I zde je zvolena III. generace karoserie Solaris. Provedením tedy dva nové přírůstky kopírují vybavení dvojice trolejbusů Škoda 27 Tr dodaných do jihočeské metropole na podzim loňského roku.
Zdeněk Kresa, www.plzensketrolejbusy.cz
V průběhu srpna byla dokončena výroba devíti trolejbusů Škoda 26 Tr pro Plzeň. Tyto trolejbusy jsou v provedení karoserie III. generace, a obdobně jako vozy dodané v lednu letošního roku jsou také opatřeny pomocným bateriovým pohonem. Trolejbusy u PMDP, a.s. získaly evidenční čísla 572 až 580 a umožnily vyřazení části trolejbusů typu Škoda 21 Tr ACI ze začátku tohoto tisíciletí.
Třetím městem, které se může těšit na nové trolejbusy, jsou České Budějovice. Sem budou dodána dvě vozidla Škoda 27 Tr v celkové hodnotě více než 30 milionů korun. První z trolejbusů se na zkušebních jízdách v ulicích Plzně objevil v závěru srpna. Trolejbusy jsou vybaveny pomocným bateriovým pohonem, klimatizací salonu pro cestující i klimatizací řidiče. I zde je zvolena III. generace karoserie Solaris. Provedením tedy dva nové přírůstky kopírují vybavení dvojice trolejbusů Škoda 27 Tr dodaných do jihočeské metropole na podzim loňského roku.
Zdeněk Kresa, www.plzensketrolejbusy.cz

Prototyp trolejbusu Škoda 27 Tr pro Žilinu v Tylově ulici.

Prototyp trolejbusu Škoda 27 Tr pro Žilinu.

První trolejbus Škoda 26 Tr pro Žilinu na mostě Ivana Magora Jirouse.

První trolejbus Škoda 26 Tr pro Žilinu.

Prototyp trolejbusu Škoda 26 Tr pro Žilinu projíždí po Folmavské.

Další, druhý trolejbus, Škoda 26 Tr pro Žilinu projíždí Tylovou ulicí.

Škoda 26 Tr pro Plzeňské městské dopravní podniky při zkušební jízdě zachycena ve stanici CAN Husova.

Budoucí plzeňský vůz ev.č. 580 projíždí po Domažlické třídě.

Nový trolejbus Škoda 27 Tr pro České Budějovice projíždí kolem nádraží Plzeň - Jižní předměstí.
Jízda českobudějovického trolejbusu na bateriový pohon.