Kyjev nakupuje 85 městských autobusů od Anadolu Isuzu
Isuzu Citiport 12 jsou stejně jako ostatní autobusy dopravního podniku Kyivpastrans ve žlutém laku. Mají stejnou informační tabuli ukrajinské výroby a speciálně pro kyjevská vozidla v turecky vyrobili kabinu řidiče oddělenou od interiéru.

Prvních dvacet tureckých autobusů Anadolu Isuzu Citiport 12 dorazilo do Kyjeva. Dodány byly do všech 4 vozových dep městských autobusů (2, 5, 6 a 8), informoval server AllTransUa. Nákup je možný díky milionům eur Evropské investiční banky. S její pomocí počítá Kyjev i pro nové vozy metra a trolejbusy.

Prvních dvacet tureckých autobusů Anadolu Isuzu Citiport 12 dorazilo do Kyjeva. Dodány byly do všech 4 vozových dep městských autobusů (2, 5, 6 a 8), informoval server AllTransUa. Nákup je možný díky milionům eur Evropské investiční banky. S její pomocí počítá Kyjev i pro nové vozy metra a trolejbusy.

Výběrové řízení na nákup nových autobusů bylo vyhlášeno již v roce 2021, z důvodu invaze bylo odloženo na rok 2023. Podle AllTransUa se zúčastnili dva dodavatelé, oba tureckého původu - Otokar a Anadolu Isuzu. Výběrová komise pro soutěž údajně vytvořila tak přísné podmínky, že se nemohli zúčastnit ukrajinští výrobci. Přísné podmínky si klade také evropská banka. 

Smlouva s Anadolu Isuzu byla podepsána na jaře 2024. Nákup v hodnotě téměř 18,6 milionů je financován Evropskou investiční bankou (EIB). Všech 85 autobusů by z Turecka mělo dorazit do konce roku.  

V Kyjevě novými vozy obnoví autobusovou flotilu městského dopravního podniku Kyjevpastrans. Dřívě město nakupovalo běloruské autobusy MAZ, na linkách jezdily i minulosti i vozy Bogdan, LAZ a Ikarusy. 

Hlavní město Ukrajiny realizuje s podporou EIB tři projekty v celkové hodnotě 200 milionů eur. Podle starosty Vitalije Klička proběhla další jednání a velká pozornost je věnována modernizaci kolejových vozidel kyjevského metra, z nichž většina je stále sovětské nebo ruské výroby. „Samostatně jsme diskutovali o modernizaci kolejových vozidel kyjevského metra, z nichž 80 % je stále sovětské nebo ruské výroby. V rámci memoranda s EIB na 450 milionů eur bylo na tento projekt již dohodnuto 150 milionů eur,“ uvedl starosta. 

Podle Klička se na podzim plánuje podpis dvou nových úvěrových smluv na 77 milionů eur na nákup nových vozů metra a trolejbusů.

Hlavním problémem v Kyjevě však nyní není dostupnost vozidel, ale obrovský nedostatek řidičů, dispečerů a automechaniků.