MHD v Kroměříži budou zajišťovat dva nové hybridní autobusy. Vozy, které kombinují pohon na naftu a na elektřinu při rozjezdech, vyhodnotily Kroměřížské technické služby jako ekonomicky nejvýhodnější. Stávající dva Volvo 7900 se zapíší v Česku do historie, Volvo Buses končí v Evropě s výrobou karosérií.
MHD v Kroměříži budou zajišťovat dva nové hybridní autobusy. Vozy, které kombinují pohon na naftu a na elektřinu při rozjezdech, vyhodnotily Kroměřížské technické služby jako ekonomicky nejvýhodnější. Stávající dva Volvo 7900 se zapíší v Česku do historie, Volvo Buses končí v Evropě s výrobou karosérií.
Město plánuje nahradit ve flotile Kroměřížských technických služeb (KMTS) autobusy starší deseti let. KMTS v minulých dvou letech koupily dva hybridní autobusy Volvo 7900 LH. „Ukázalo se to jako dobrá volba. V současné době jsou totiž hybridní autobusy pro MHD ekonomicky nejvýhodnější,“ dodal místostarosta Karel Holík, který je také jednatelem KTS. Hybridní autobus při rozjezdu a jízdě do rychlosti 30 kilometrů za hodinu využívá baterii, při rychlejší jízdě jede na naftu.
Dvanáctimetrové autobusy poptávané ve zveřejněné zakázce mají být vybaveny třemi dvoukřídlými dveřmi mají být 100% nízkopodlažní pro stojící cestujícící
S novými autobusy počítají KMTS nejpozději do 4 měsíců od uzavření smlouvy. Nabídky lze podávat do 2. 10. 2023.
Předpokládaná hodnota zakázky na pořízení dvou autobusů je 12 milionů korun. Nejnižší nabídková cena je jediným kritériem hodnocení.