Dva autobusy Volvo 7900 LH doplní ve flotile Kroměřížských technických služeb značka MAN. KTS uzavřely smlouvu s MAN Truck & Bus Czech Republic na dodávku dvou stejných nových autobusů s hybridním pohonem v kombinaci naftového motoru a elektromotoru v třídveřové verzi.
Dva autobusy Volvo 7900 LH doplní ve flotile Kroměřížských technických služeb značka MAN. KTS uzavřely smlouvu s MAN Truck & Bus Czech Republic na dodávku dvou stejných nových autobusů s hybridním pohonem v kombinaci naftového motoru a elektromotoru v třídveřové verzi.
Ve výběrovém řízení, kde byl jediným účasníkem, nabídl MAN třídvéřové vozy Lion's City 12 EfficientHybrid za cenu 11 647 188 Kč bez DPH. Obě vozidla má dodat do 4 měsíců od uzavření smlouvy, tzn. do začátku dubna 2024.
Hnací řetězec hybridního autobusu MAN je osazen mildhybridní jednotkou EfficientHybrid s kompaktním elektromotorem, ten pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu. Zároveň funguje i jako startér při funkci stop-start. Při brzdění pak elektromotor vyrábí elektřinu, která se ukládá do kondenzátorů umístěných na střeše a nahrazují klasické baterie. Úspora paliva se při správném provozu a v závislosti na podmínkách pohybovat přes deset procent.
Kroměřížské technické služby (KTS), které zajišťují místní MHD, testovaly první autobus s hybridní technologií v říjnu 2020. Nyní využívají dva vozy Volvo 7900 LH. Autobusy, které kombinují pohon na naftu a na elektřinu, vyhodnotily pro provoz jako ekonomicky nejvýhodnější. Rozhodly se proto pro nákup dalších dvou se stejnou technologií. Nahradí autobusy starší deseti let, u kterých se již nevyplatí investovat do oprav a je nutné je obnovit. Proto je také krátká dodací lhůta.