se konala 19. listopadu 2010.
se konala 19. listopadu 2010.
Střední škola automobilní v Holicích je zapojena do projektu ESF – Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt má název Podpora vzdělávání v učebních oborech automobilového průmyslu a je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Cílem tohoto projektu je jednak inovovat a následně reformovat školní vzdělávací programy pro vyučované obory v SŠA Holice.
V rámci tohoto projektu se 19. listopadu 2010 se v obci Ráby – Kunětická hora konala odborná konference pracovníků školy. Na konferenci také byli přizváni sociální partneři školy, zástupci základních škol z okolí Holicka a Pardubicka, zástupci Úřadu práce Pardubice, NÚOV Praha, Hospodářské komory Pardubice.
Konference byla zaměřena na následující učební obory:
23-55-H/02 karosář
23-68-H/01 automechanik – údržba a opravy vozidel
23-68-H/01 automechanik – řidič/ka autobusové a nákladní dopravy
26-57-H/01 autoelektrikář
23-45-M/01 dopravní prostředky
39-41-L/01 autotronik
Cílem konference bylo zhodnotit, zda se podařilo naplnit obsah projektu, který bude ukončen 31.1.2011. Na konferenci jednotliví koordinátoři školních vzdělávacích programů ukázali změny, které v ŠVP proběhly. Změny se prováděly na základě připomínek jednotlivých učitelů školy, ale také na základě připomínek sociálních partnerů a připomínek specialistů z řad odborné veřejnosti. Připomínky se týkaly především obsahu učiva, rozdělení hodin předmětů v jednotlivých ročnících.
Všichni vystupující došli k závěru, že školní vzdělávací programy musí vycházet z rámcových vzdělávacích programů, které se ukazují jako předimenzované. Především naši sociální partneři z řad majitelů autoservisů doporučovali, aby byla posílena výuka odborného výcviku a praxe. Jako velmi vhodné viděli souvislé stáže v odborných firmách. Na stážích by žáci reálně prožili situace, se kterými se mohou v budoucnu setkat v pracovním poměru.
Všichni pracovníci z řad odborné veřejnosti se shodli na tom, že i v odborném školství se musí klást důraz na všeobecně vzdělávací předměty – jednak český jazyk a cizí jazyky, ale také základy společenských věd, kde se žáci mohou setkat se základy psychologie, které pak následně využijí ve své profesi při komunikaci se zákazníkem.
Na konferenci se ukázalo, že projekt splnil svoje cíle, které mohou využívat i ostatní školy obdobného typu, protože součástí projektu bylo zřízení webového portálu.
V rámci tohoto projektu se 19. listopadu 2010 se v obci Ráby – Kunětická hora konala odborná konference pracovníků školy. Na konferenci také byli přizváni sociální partneři školy, zástupci základních škol z okolí Holicka a Pardubicka, zástupci Úřadu práce Pardubice, NÚOV Praha, Hospodářské komory Pardubice.
Konference byla zaměřena na následující učební obory:
23-55-H/02 karosář
23-68-H/01 automechanik – údržba a opravy vozidel
23-68-H/01 automechanik – řidič/ka autobusové a nákladní dopravy
26-57-H/01 autoelektrikář
23-45-M/01 dopravní prostředky
39-41-L/01 autotronik
Cílem konference bylo zhodnotit, zda se podařilo naplnit obsah projektu, který bude ukončen 31.1.2011. Na konferenci jednotliví koordinátoři školních vzdělávacích programů ukázali změny, které v ŠVP proběhly. Změny se prováděly na základě připomínek jednotlivých učitelů školy, ale také na základě připomínek sociálních partnerů a připomínek specialistů z řad odborné veřejnosti. Připomínky se týkaly především obsahu učiva, rozdělení hodin předmětů v jednotlivých ročnících.
Všichni vystupující došli k závěru, že školní vzdělávací programy musí vycházet z rámcových vzdělávacích programů, které se ukazují jako předimenzované. Především naši sociální partneři z řad majitelů autoservisů doporučovali, aby byla posílena výuka odborného výcviku a praxe. Jako velmi vhodné viděli souvislé stáže v odborných firmách. Na stážích by žáci reálně prožili situace, se kterými se mohou v budoucnu setkat v pracovním poměru.
Všichni pracovníci z řad odborné veřejnosti se shodli na tom, že i v odborném školství se musí klást důraz na všeobecně vzdělávací předměty – jednak český jazyk a cizí jazyky, ale také základy společenských věd, kde se žáci mohou setkat se základy psychologie, které pak následně využijí ve své profesi při komunikaci se zákazníkem.
Na konferenci se ukázalo, že projekt splnil svoje cíle, které mohou využívat i ostatní školy obdobného typu, protože součástí projektu bylo zřízení webového portálu.
Ivana Pertotová, obsahová manažerka projektu