
Dopravní společnost Ústeckého kraje uzavřela smlouvu na čtyři dieselové článkové nízkopodlažní meziměstské autobusy se SOR Libchavy. Na lince mezi Ústím nad Labem a Krupkou by měly NS 18 jezdit na podzim.
Dopravní společnost Ústeckého kraje uzavřela smlouvu na čtyři dieselové článkové nízkopodlažní meziměstské autobusy se SOR Libchavy. Na lince mezi Ústím nad Labem a Krupkou by měly NS 18 jezdit na podzim.
"Autobusy požadujeme vybavit podle krajských standardů, oproti jiným autobusům naší společnosti budou také vybaveny zařízeními pro PID a pro preferenci vozidel na křižovatkách. Tento systém by měl být také využitý na objízdných trasách (kde bude světelná signalizace) při uzavírce mostu E.Beneše," uvedl Milan Šlejtr, ředitel Dopravní společnosti Ústeckého kraje (DSÚK).
Meziměstské autobusy je SOR povinnen dodat do 9 měsíců. Celková kupní cena za dodávku 4 ks vozidel činí 40 mil. Kč, cena vozidla bez přídavného vybavení činí 9,064 mil Kč, cena jednoho odbavovacího systému činí 326,5 tisíc Kč, jednoho informačního systému 239 tisíc Kč, jednoho systému anonymního automatického počítání cestujících (APC) 99 tis. Kč, jednoho kamerového systému 178 tis. Kč, jednoho digitálního záznamového zařízení řidiče 16 tis. Kč a jednoho systému pro preferenci vozidla je 77 tisíc Kč, vše bez DPH. SOR byl ve výběrovém řízení jediným uchazečem.
Autobusy SOR NS 18 s kapacitou pro 52 cestujících budou mít automatickou převodovku, vybaveny budou klimatizací, USB nabíječkami, determálními skly a prostorem pro kočárek nebo invalidní vozík.