
© www.kramsky.cz
Vozidlo s čelem z Karosy 900 bylo vyrobeno v roce 1983 jako stěhovací vůz na podvozku ŠM 11 S.
Vozidlo s čelem z Karosy 900 bylo vyrobeno v roce 1983 jako stěhovací vůz na podvozku ŠM 11 S.
Na téma přepravník týmu BMW Krámský jsme mluvili s jeho majitelem Otakarem Krámským. Ten BUSportálu sdělil:
Vozidlo bylo vyrobeno v roce 1983 jako stěhovací vůz na podvozku ŠM 11 S. Přestavbu provedlo ČSAO Mariánské Lázně (později DP Mariánské Lázně).Pro doplnění uvádíme, že Otakar Krámský před tímto vozem využíval bílý vůz Śkoda 706 RTO v úpravě jako stěhovací s vlnitou nástavbou.
Z historie českých nástavbářů - Dopravní podnik Mariánské Lázně
Původním majitelem byla Rudá Hvězda. Při postupné modernizaci (NK BUS) dostalo vozidlo nejprve čelo z Karosy "sedmistovky" (1994) a "devétistovky" (2003). V této úpravě je možno vozidlo potkat i nyní. Výhodou původní konstrukce je umístění motoru za přední nápravou a převodovkou uprostřed, což umožňuje dobré rozložení nákladu v interiéru a také perfektní nájezd závodního vozu zezadu ve výši 60 cm. Vůz je osazen velkým ležatým turbomotorem 380 HP. Interiér je upraven pro šestičlennou posádku jak se sedadly, tak i lůžky. Ta jsou jak nad řidiřčem, tak také částečně nad prostorem v zadní části, kde je kapota přepravovaného závodního vozu. Vozidlo má kuchyňku, příslušenství se sprchou a měnič na rozvod na 230 V. Každý rok ujede přepravník v rámci dopravy na závody ME automobilů do vrchu 35-40000 km. Vozidlo projelo v podstatě celou Evropu.
Přepravník s čelem Karosy 900 zachycen na D5: Transportní speciál s vlekem týmu BMW Krámský
Z archivu fotografií www.kramsky.cz jsme vybrali:

2001 Rampa da Falperra © www.kramsky.cz

2002 Al Fito © www.kramsky.cz

2002 trier © www.kramsky.cz

2002 Rampa da Serra da Estrela © www.kramsky.cz

2004 Al Fito © www.kramsky.cz

2005 Náměšť nad Oslavou © www.kramsky.cz

2007 St. Ursanne Les_Rangiers © www.kramsky.cz

2013 Buzet © www.kramsky.cz

2014 Al Fito © www.kramsky.cz