Katar: VW zahájí provoz vozového parku s e-Bulli
ID.BUZZ Volkswagen je dodávka nové generace. VW uvádí výkon 275 kW. Bude založen na zcela nové elektrické architektuře. Jeho dojezd je až 600 km. Pohon všech čtyř kol lze nabíjet buď indukčně nebo prostřednictvím nabíjecí stanice. Se svým otevřeným prostorem má mít interiér budoucnosti. Je dlouhý téměř pět metrů. Foto VW

Kyvadlová autonomní doprava v hlavním městě Dauhá bude spuštěna při světovém poháru FIFA 2022. Půjde o 35 elektrických vanů ID.Buzz.
Kyvadlová autonomní doprava v hlavním městě Dauhá bude spuštěna při světovém poháru FIFA 2022. Půjde o 35 elektrických vanů ID.Buzz.
Volkswagen a Qatar Investment Authority (QIA) plánují zavést vozový park autonomních autobusů pro světový pohár FIFA 2022 v Dauhá. „Project Qatar Mobility“ zahrnuje 35 elektrických vanů - dlouho očekávané samořiditelné ID.Buzz.

Cílem projektu je „průlomový autonomní dopravní projekt a proměnit budoucnost městské mobility - po roce 2022,“ uvádí tisková zpráva. Skupina Volkswagen popisuje iniciativu jako "holistický ekosystém pro autonomní řízení, včetně vytvoření vhodného právního rámce, inteligentní městské infrastruktury a přenosu informací.“

Do katarského projektu jsou zapojeny celkem čtyři dceřiné společnosti VW: Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV), Scania, Moia a AID Autonomous Intelligent Driving se sídlem v Mnichově. Aplikace Moia (používaná například v Hamburku a Hannoveru pro sdílenou jízdu) bude sloužit k rezervaci vozidel.

VWCV je v rámci koncernu Volkswagen zodpovědný za autonomní řízení, mobilitu jako službu a dopravu jako službu. Nyní VWCV také představí malou dodávku ID. Buzz. Půjde o autonomní elektrický shuttlebus, který uveze až čtyři cestující na částečně pevně stanovených trasách v oblasti Westbay. Zákazníci budou překvapeni, až uvidí starou klasiku známou také jako Bulli (VW Bus neboli "Bulli" vzniklo spojením Bus a Lieferwagen - dodávkový vůz, který se vyrábí od roku 1950), elektrifikovanou jako ID.Buzz.

Scania se postará o přepravu větších skupin v rámci svého high-tech projektu autobusů. Přesnější informace nejsou uvedeny.

Vozidla budou na 4 úrovni autonomity. Tzn. budou plně automatizovaná a autonomní, na palubě však bude stále řidič, který může kdykoli zasáhnout a převzít řízení. Generální ředitel společnosti VW Herbert Diess při příležitosti podpisu dohody uvedl, že projekt také poslouží ke sběru „skutečných poznatků“ a jejich integraci do plánu pro autonomní řízení.

QIA je třetím největším akcionářem společnosti Volkswagen po Porsche a Piech a spolkové zemi Dolní Sasko a má také dva zástupce v dozorčí radě. VW ho uvádí jako „dlouhodobého investora“, který podporuje nepřetržitý růst společnosti, zejména v oblasti elektrifikace.

Od projektu „Project Qatar Mobility“ se očekává v roce 2020 začátek testování elektrických vozidel a autobusů, zkoušky začnou podle Volkswagen v roce 2021. Projekt bude spuštěn do konce roku 2022.

VW


Katar: VW zahájí provoz vozového parku s e-Bulli
Volkswagen a Qatar Investment Authority při podpisu Project Qatar Mobility. Foto VW