Karsan a Toyota se dohodly na spolupráci v oblasti palivových článků
e-ATA hydrogen byl uveden v premiéře v roce 2022 na IAA TRANSPORTATION. Foto Karsan

Uvedení prvních vozidel vybavených moduly Toyota Fuel Cell je v plánu v roce 2025. Japonská automobilka má s vodíkovou technologií v dopravě více než 30 let zkušeností. Systémy palivových článků montuje ve svých závodech v Zaventem v Belgii. Využívá nejnovější generaci modulů palivových článků (85 kW). Její vozidla s palivovými články ujela více než 20 milionů kilometrů.

Uvedení prvních vozidel vybavených moduly Toyota Fuel Cell je v plánu v roce 2025. Japonská automobilka má s vodíkovou technologií v dopravě více než 30 let zkušeností. Systémy palivových článků montuje ve svých závodech v Zaventem v Belgii. Využívá nejnovější generaci modulů palivových článků (85 kW). Její vozidla s palivovými články ujela více než 20 milionů kilometrů.

"S e-ATA Hydrogen, který byl uvedena na trh na konci roku 2022, jsme uskutečnili naši vizi špičkových technologií. Díky tomuto novému důležitému partnerství a vynikající japonské technologii posílíme svou pozici a udržíme si krok v oblasti vodíku," uvedl generální ředitel Karsan Okan Baş.

Thiebault Paquet, viceprezident Toyota Hydrogen Factory Europe, uvedl: „Pevně ​​věříme, že vodík bude hrát klíčovou roli v budoucí dekarbonizaci veřejné dopravy. Proto jsme více než rádi, že můžeme rozšířit naši spolupráci a dodat Karsan naše moduly palivových článků, společně pracujeme na vodíkové společnosti.“

Karsan představil svůj vodíkový autobus e-ATA u příležitosti veletrhu IAA TRANSPORTATION v Německu v září 2022.


Karsan a Toyota se dohodly na spolupráci v oblasti palivových článků
Karsan považuje spolupráci s Toyota Motor Europe za průlomovou. Foto Karsan