132 autobusů SOR
43 autobusů EvoBus
37 autobusů Irisbus
podle statistik Sdružení automobilového průmyslu
132 autobusů SOR
43 autobusů EvoBus
37 autobusů Irisbus
podle statistik Sdružení automobilového průmyslu
Jak BUSportálu upřesnil SOR LIbchavy, bylo 22 z registrovaných autobusů následně vyvezeno do zahraničí. Na pořadí to nic nemění. Nadále si drží druhou pozici EvoBus se značkami Mercedes-Benz a Setra. Značka Mercedes-Benz se uplatňuje v celé šíři produktů, Setry jsou zde kupovány do segmentu zájezdové dopravy, kde jistým faktorem nárůstu by mohla být loňská vyčkávací strategie dopravců v atmosféře nejistoty v turistickém byznysu. Pěkné je i číslo MAN a Neoplan - Neoplany jsou všechny zájezdové, podobně letos zatím Volvo, VDL a Scania Higer, u MAN jsou opět vozy ze všech segmentů od městských přes linkové po "coache". Autokary jsou schované i ve statistice Irisbusu, SOR se do typu klasický robustní luxusní "coach" nepouští.
Nákupní politika u autokarů (coachů) je velmi odlišná od autobusů, pořizovaných u dopravních podniků a v závazku veřejné služby. Dotační politika samospráv, politická nestabilita a nekoncepčnost, tlak na úspory a komplikovaná výběrová řízení vytváří zcela jiné základní situace pro nákup nových vozů než je v čistě soukromém sektoru. Zájezdové vozidlo musí být vzhledem ke vzdálenostem, které ho čekají, velice pečlivě vybíráno, je součástí konkurenčního boje o zákazníka a dopravci jsou, jak je vidět, ochotni platit za kvalitu. Soukromý podnikatel si také může za svoje peníze zcela svobodně oblíbit "svou" značku. Velmi zajímavá je zde i otázka následné ceny ojetého vozu, která zastupitele s časově omezeným mandátem až tak netrápí.
Se zájmem očekáváme, kdy a jak se ve statistice objeví 20 žlutých vozů Volvo Irizar PB, které jsou v současnosti kompletovány u španělského nástavbáře Irizar.
Dagmar Braunová

  • 132 SOR (z toho 16 kloubových)
  • 43 EvoBus (19 Mercedes-Benz + 24 Setra)
  • 37 Irisbus
  • 16 Neoman (10 MAN a 6 Neoplan)
  • 9 Solaris (z toho 1 kloubový)
  • 6 Volvo
  • 4 Scania Higer
  • 4 Isuzu
  • 2 TEDOM
  • 2 VDL
  • Rošero-P
Zdroj www.autosap.cz
Autosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít na
www.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené, Autosap by se měl nadále zaměřit na doladění stávajících statistik: zařazení nezařazených. Zařadit např. městské autobusy TEDOM či autokary VDL jako M3 lze pouhým okem.

Vše sečteno bez záruky.
K prvním registracím nových autobusů v ČR v období 1-4/2011
První registrace nových autobusů v ČR 2010
První registrace nových autobusů v ČR 2009