92 autobusů SOR
31 autobusů EvoBus
30 autobusů Irisbus
podle statistik Sdružení automobilového průmyslu. Iveco CR doma ztrácí, ale výrazně posiluje v rámci skupiny Irisbus, ve Vysokém Mýtě se budou vyrábět i Evadysy. Nejlepší výsledek pro značku Setra za poslední 4 roky.
92 autobusů SOR
31 autobusů EvoBus
30 autobusů Irisbus
podle statistik Sdružení automobilového průmyslu. Iveco CR doma ztrácí, ale výrazně posiluje v rámci skupiny Irisbus, ve Vysokém Mýtě se budou vyrábět i Evadysy. Nejlepší výsledek pro značku Setra za poslední 4 roky.
Pozice společnosti SOR jako domácího výrobce ve vedení dodávek pro český trh je už zřejmě stabilní, číslo je sice ovlivněno pražskou zakázkou, ale patrně by se pořadí nezměnilo ani po odečtu autobusů pro Prahu, jen rozdíl by se zmenšil. SOR boduje doma širokou nabídkou vozů, doba úspor nahrává menším autobusům a v nízkopodlažním sektoru autobusům LE. Pozice na druhém a třetím místě je vyrovnaná, velmi pozoruhodný je v rámci Evobusu počet 18 Seter, předpokládáme dle tradice autokarů. (Celkem za celý rok: 2007 17, 2008 16 a 2009 13 autobusů). Přestože se nejedná většinou o ty úplně nejdražší typy, jde o vysoce prestižní značku s výrobou v Německu se subdodávkami z Holýšova. To spolu s ostatními statistikami zatím opravdu nenaznačuje příklon k levným značkám z Asie. Scania Touring je sice karosovaná v Číně, ale je to garantovaný projekt v rámci Scanie.
Iveco CR posiluje svoji pozici jako největší výrobce v rámci Irisbusu: kromě Arwayů, Croswayů včetně LE a od loňského září Citelisů ve standardní délce se v těchto dnech asi po dvou létech od naznačení této možnosti bude vyrábět v Mýtě i Evadys. Předpokládáme, že si závod v Annonay tak uvolňuje kapacitu pro všechny modifikace autokaru Magelys. Motorovým vítězem je samozřejmě dlouhodobě Iveco, jehož motory najdeme i ve většině autobusů SOR.
Nově nám poskočil MAN s pěti autobusy a tři Neoplany a ve statistice figurují už tři Scanie Touring pod označením Scania-Higer. Žebříček zatím neobsahuje žádné vozidlo Yutong (první vůz u Busline jako ojetý ve statistice nefiguruje stejně jako původně prezentační kloubové Volvo z Francie u Polkostu) ani BMC, ale tady lze očekávat první možné nákupy až během roku. Prodány byly 4 malokapacitní Isuzu. Dá se časem očekávat, že se objeví nějaké NEW Futury od VDL a žebříčkem jistě pohne dodávka první kombinace Volvo Irizar, kde Student Agency deklaruje nákup 20 těchto autokarů. Tady se zájmem očekáváme, jak se se statistikou vyrovná Sdružení automobilového průmyslu, když sledování kombinace Volvo Beulas byla nad jeho síly.
Dagmar Braunová

  • 92 SOR (z toho 5 kloubových) + trolejbusy pro Hradec Králové
  • 22 EvoBus (13 Mercedes-Benz + 18 Setra)
  • 30 Irisbus
  • 8 Neoman (5 MAN a 3 Neoplany)
  • 6 Volvo
  • 4 Isuzu
  • 3 Solaris (z toho 1 kloubový)
  • 3 Scania Higer
  • 2 TEDOM
  • 1 VDL, 1 Rošero-P
Zdroj www.autosap.cz
Autosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít na
www.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené, Autosap by se měl nadále zaměřit na doladění stávajících statistik: zařazení nezařazených. Zařadit např. TEDOM jako M3 lze pouhým okem.

Vše sečteno bez záruky.
První registrace nových autobusů v ČR 1-3 2011
První registrace nových autobusů v ČR 2010
První registrace nových autobusů v ČR 2009