Registrace:
1. 76 autobusů SOR
3. 40 autobusů Irisbus + Iveco
2. 33 autobusů EvoBus (12 Mercedes-Benz a 11 Setra)
1. 76 autobusů SOR
3. 40 autobusů Irisbus + Iveco
2. 33 autobusů EvoBus (12 Mercedes-Benz a 11 Setra)
Registrace:
1. 76 autobusů SOR
3. 40 autobusů Irisbus + Iveco
2. 33 autobusů EvoBus (12 Mercedes-Benz a 11 Setra)
1. 76 autobusů SOR
3. 40 autobusů Irisbus + Iveco
2. 33 autobusů EvoBus (12 Mercedes-Benz a 11 Setra)
Výroba dle autoSAP je statisticky zpracovaná za leden-únor. V Iveco CR ve Vysokém Mýtě vyrobili 288 autobusů (23 pro domácí trh a 252 na export), v SOR 54 (47 pro domácí trh a 7 na export) a v KHMC 6 vozů na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter pro domácí trh. Součty už sedí. Jak pro Iveco CR, tak i pro SOR se jedná v porovnání se stejným obdobím loňského roku o nárůst výroby. V MFD se objevila úvaha, že letošní výroba bude vyšší i proto, že se bude měnit emisní norma na EURO 6. To přinese vyšší ceny a dopravci se budou předzásobovat podobně jako tomu bylo v minulé změnové situaci.
K registracím:
Vše sečteno bez záruky.
K registracím:
Ještě jednou připomínáme, že vozidla vedená v samostatném registru Ministerstva obrany nejsou v Centrálním registru vozidel a statistiku svou neexistencí v CRV zkreslují. Vozidla, která spadají pod Ministerstvo vnitra (hasičské vozy a vozy pro vězeňskou službu) jsou pak dle výrobce i prodejce registrována jako každé normální vozidlo v CRV. Tedy jejich registrace se zanese i do statistik SDA. .
Co se týče statistiky prvního čtvrtletí, ustálila se nám po mnohá období v minulosti obvyklá první trojka, když naskočily prodeje u EvoBusu. Dodávky do Prahy zvedají nadále výsledek SOR i Solaris.
Necháváme poznámku ke statistice registrací 2012 a prvním příčkám, kde o "vítězství" rozhoduje opravdu malý počet vozidel, je zde klasický problém registrací, které nemají jasnou metodiku - některé autobusy jsou registrovány podle podvozků a některé podle nástaveb. Takto se například v minulosti nikdy neobjevovaly autobusy s nástavbami Beulas, které vždy "spadly" do nějaké podvozkové skupiny. Nástavbář Rošero-P si buduje pečlivě vlastní značku, nic to však nemění na tom, že v ČR zaregistrované malokapacitní autobusy First jsou vozy s delfínem na podvozku Iveco Daily. Nejasná je situace u Stratosů na Iveco Daily, jeden se objevil ve statistice jako Stratos. Minimálně 6 z vozů KHMC je dle výrobce v kategorii M3 na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter. I přes tyto nuance jsou statistiky a z nich vyplývající trendy vypovídající.
První registrace
- 76 SOR (z toho 42 kloub.)
-
40 Irisbus + Iveco (33 Irisbus + 7 Iveco)
V kolonce Iveco předpokládáme nástavby na Daily, např. Stratos - 33 EvoBus (12 Mercedes-Benz a 11 Setra)
- 27 Solaris
- 8 KHMC
- 6 MAN + 1 Neoplan
- 7 Volvo (zahrnuty nástavby Irizar)
- 3 Scania (2 Scania Irizar + 1 Scania Higer)
- 3 Isuzu
- 2 VDL
- 1 Stratos
Dagmar Braunová
Zdroj www.autosap.cz
K prvním registracím a výrobě nových autobusů 1-2/2013 v ČR
Autosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít nawww.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené. Jeden nezařazený Citroën je patrně něco menšího ala M2.Vše sečteno bez záruky.