V ČR registrováno:
1. 148 autobusů Irisbus + Iveco
2. 134 autobusů SOR
3. 101 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
1. 148 autobusů Irisbus + Iveco
2. 134 autobusů SOR
3. 101 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
V ČR registrováno:
1. 148 autobusů Irisbus + Iveco
2. 134 autobusů SOR
3. 101 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
1. 148 autobusů Irisbus + Iveco
2. 134 autobusů SOR
3. 101 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
Nejprve údaje k výrobě, opět jsou informace oproti registracím v tomto momentě o měsíc pozadu. Jak uvádí AutoSAP, v České republice bylo za 1.- 8. měsíc 2012 vyrobeno v Iveco Czech Republic 1767 (loni v tomtéž období 1705) a v SOR Libchavy 236 (loni v tomtéž období 297) ks.
K registracím:
Vše sečteno bez záruky.
K registracím:
Irisbus + Iveco zůstává ve vedení, následuje SOR a EvoBus, všichni překročili stovku. Nadále se dobře daří značce Solaris, trvale dobrá čísla má letos MAN a Rošero-P, u Scanie se neobjevily a asi už neobjeví 4 Omniexpressy pro Ministerstvo obrany (asi se registrují jinak), takže zůstavají dva Touringy v kolonce Higer. Stagnuje prodej malokapacitních Isuzu a neobjevila se letos ještě ani jedna nástavba MAVE. V segmentu malokapacitních vozidel se tedy objevují nejkratší SORy (patrně v nezařazených), Stratosy (pod IVECO) a velmi pěkně vozy slovenského nástavbáře Rošero-P. KHMC Opava uváděné ve statistice výrobců 20 vozy patrně karosuje M2, které nezahrnujeme.
První registrace
-
148 Irisbus + Iveco (132 Irisbus, z toho 4 kloub. + 16 Iveco)
V kolonce Iveco předpokládáme nástavby na Daily, např. Stratos - 134 SOR (z toho 3 kloub.)
-
101 EvoBus (79 Mercedes Benz + 22 Setra)
- 53 Solaris (z toho 13 kloub.)
- 28 MAN (z toho 2 kloub.) + 4 Neoplan
- 16 Rošero-P
- 12 Volvo (zahrnuty nástavby Irizar)
- 9 VDL
- 7 TEDOM
- 3 Isuzu
- 2 Higer - patrně Scania Touring
Dagmar Braunová
Zdroj www.autosap.czAutosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít na
www.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené. Jeden nezařazený Citroën je patrně něco menšího ala M2.Vše sečteno bez záruky.