1. 132 autobusů Irisbus + Iveco
2. 110 autobusů SOR
3. 97 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
2. 110 autobusů SOR
3. 97 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
1. 132 autobusů Irisbus + Iveco
2. 110 autobusů SOR
3. 97 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
2. 110 autobusů SOR
3. 97 autobusů EvoBus (Mercedes-Benz a Setra)
Pokud jste postrádali vyhodnocení období 1-7, skutečně jsme ho vynechali v rámci letního dovolenkového režimu.Nejprve údaje k výrobě, zatím jsou informace pouze 1-7: Jak uvádí AutoSAP, v České republice bylo za 1.- 7. měsíc 2012 vyrobeno v Iveco Czech Republic 1 543 ks a v SOR Libchavy 197 ks.
K registracím:
Irisbus + Iveco zůstává ve vedení, následuje SOR a EvoBus. Příznačné je, že pokud největší český výrobce IVECO CR ztrácel v minulosti v tuzemsku pozici oproti SOR (své tu dělala zakázka pro Prahu), pak to média zajímalo, návrat do čela registrací už tolik nezaujal. Velký skok je u Solaris, trvale dobrá čísla má letos MAN a Rošero-P, u Scanie se neobjevily a asi už neobjeví 4 Omniexpressy pro Ministerstvo obrany (asi se registrují jinak), takže zůstavají dva Touringy v kolonce Higer. Stagnuje prodej malokapacitních Isuzu a neobjevila se letos ještě ani jedna nástavba MAVE. V segmentu malokapacitních vozidel se tedy objevují nejkratší SORy (patrně v nezařazených), Stratosy (pod IVECO) a velmi pěkně vozy slovenského nástavbáře Rošero-P. KHMC Opava uváděné ve statistice výrobců 20 vozy patrně karosuje M2, které nezahrnujeme.
První registrace
-
132 Irisbus + Iveco (120 Irisbus, z toho 2 kloub. + 12 Iveco)
V kolonce Iveco předpokládáme nástavby na Daily, např. Stratos - 110 SOR (z toho 3 kloub.)
-
97 EvoBus (76 Mercedes Benz + 21 Setra)
- 38 Solaris (z toho 12 kloub.)
- 23 MAN (z toho 2 kloub.) + 4 Neoplan
- 16 Rošero-P
- 12 Volvo (zahrnuty nástavby Irizar)
- 9 VDL
- 7 TEDOM
- 3 Isuzu
- 2 Higer - patrně Scania Touring
Dagmar Braunová
Zdroj www.autosap.czAutosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít na
www.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené. Jeden nezařazený Citroën je patrně něco menšího ala M2.Vše sečteno bez záruky.