K letošním změnám v ceníku pro dopravce využívající ÚAN Florenc.
Cestování autobusem se mění k lepšímu. Na Florenci fotografoval BUSportál. "Slovenská" linka českého dopravce Nobless Line.

Zrovnoprávnění všech dopravců. Zrušení pozitivní cenové diskriminace "slovenských" linek. Pro BUSportál Ing.Jiří Roubíček, ředitel ČSAD Praha holding a.s.
Reklama
Zrovnoprávnění všech dopravců. Zrušení pozitivní cenové diskriminace "slovenských" linek. Pro BUSportál Ing.Jiří Roubíček, ředitel ČSAD Praha holding a.s.
Vzhledem k přetrvávajícím nejasnostem týkajících se změn v ceníku považujeme za potřebné objasnit důvody a charakter změn, které reflektuje ceník, platný od 1.1.2006.

Kromě změn cen, které odrážejí vývoj inflačního indexu v České republice, přináší ceník dvě základní změny, z nichž obě mají své aktivní zastánce i odpůrce, podle konkrétního dopadu do ekonomiky toho kterého dopravce.

Zrovnoprávnění všech dopravců

Na terminálech provozovaných ČSAD Praha holding a.s. se ruší slevy, zvýhodňující velké dopravce vůči drobným dopravcům – tzv. množstevní slevy. Každý dopravce, malý jako velký, konzumuje na terminálech ve správě Holdingu ve své kategorii stejné služby a hradí za tyto služby stejný poplatek. Malý stejně jako velký dopravce je pro ČSAD Praha holding a.s. vždy vítaným obchodním partnerem.

Zrušení pozitivní cenové diskriminace "slovenských" linek.

Po třinácti letech od oddělení obou států není žádný prostor pro pozitivní cenovou diskriminaci; byla by v rozporu s volným trhem služeb EU a jako taková by byla kolizní vůči dopravcům, provozujících mezinárodní linky do jiných států a možná i vůči Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Nevíme o podobném zvýhodnění "slovenských" linek na žádném jiném nádraží v Praze ani jinde v ČR.

Vnitrostátní a mezinárodní linky odděluje fakticky i cenově konzumace rozdílných služeb, kdy dělítkem je charakter licence a od něj odvozené služby, nikoli státní příslušnost dopravce nebo cílový stát. Za konzumaci služeb spjatých s mezinárodním odbavením platí čeští dopravci stejně jako slovenští a stejně jako dopravci z Ukrajiny, Bulharska … atd., pokud provozují mezinárodní linku, ať je jejím cílem Riga, Bělehrad nebo třeba Londýn nebo Košice.

ČSAD Praha holding a.s. poskytuje své služby všem dopravcům za identických podmínek a rozlišuje dopravce pouze podle reálného dodržování Dopravně-provozního řádu a Obecných podmínek užívání autobusových stání.

"V ČSAD Praha holding a.s proběhla na konci roku řada změn, zejména zrušení společnosti Pražská dopravní a.s s převodem na mateřskou společnost ČSAD Praha holding a.s. Na tradičním "Setkání s dopravci“ v prosinci 2005 byla kromě organizačních a personálních změn oznámena i změna ceníku za užití autobusových stání na terminálech ve vlastnictví ČSAD Praha holding a.s.. Vzhledem k přetrvávajícím nejasnostem týkajících se změn v ceníku jsme považovali za potřebné se k důvodům a charakteru změn vrátit, " vysvětluje Jiří Roubíček, ředitel ČSAD Praha holding a.s a dodává: "ČSAD Praha holding a.s. věří, že zejména v souvislosti s perspektivou rozvoje a změn chystaných v prostorách ÚAN Florenc v nejbližších letech si autobusové nádraží získá i odpovídající a žádoucí pozici nepřetržitého moderního dopravního uzlu v centru města. "
Zdroj: ČSAD Praha holding a.s.

K letošním změnám v ceníku pro dopravce využívající ÚAN Florenc.
Asiana vozí cestující do Karlových Varů populární Scanií Irizar PB. Na Florenci fotografoval BUSportál.
K letošním změnám v ceníku pro dopravce využívající ÚAN Florenc.
"Slovenské" linky provozjí i slovenští dopravci. Mercedes-Benz společnosti TURANCAR. Na Florenci fotografoval BUSportál.