... proč musí cestující třeba i v rámci jedné zóny platit i za dobu, kdy vozidlo stojí ...
... proč musí cestující třeba i v rámci jedné zóny platit i za dobu, kdy vozidlo stojí ...
Cestujícím v Ostravě se nelíbí, že cena jízdy není závislá na vzdálenosti, kterou absolvují, ale na čase, který je ovlivňován nejrůznějšími okolnostmi - závory ve Vítkovicích, ale i nástup a výstup cestujících, křižovatky, prodej jízdenek řidičem, ruční přehazování výhýbek a tak dále.
Dopravní podnik Ostrava a.s. odpovídá:
Ceny jízdného a platnost jednotlivých jízdních dokladů městské hromadné dopravy v Ostravě jsou stanoveny v "Tarifu pro přepravu cestujících" a ve "Smluvních přepravních podmínkách". Při tvorbě jízdních řádů jednotlivých linek a délky jízdní doby mezi jednotlivými zastávkami je brán ohled i na skutečnosti, zda se mezi konkrétními zastávkami nachází např. světelně řízená křižovatka, v úvahu se bere i hustota provozu v jednotlivých obdobích dne aj. Není technicky možné, aby železniční přejezdy, na kterých je provoz vlaků či vleček nepravidelný, byly při tvorbě jízdních řádů zohledněny.
"Smluvní přepravní podmínky" ukládají cestujícímu povinnost, mít po celou dobu přepravy platný jízdní doklad. V případě, že chce cestující pokračovat v cestě, musí si nejpozději v okamžiku ukončení platnosti krátkodobé jízdenky označit jízdenku další.
Zdržení dopravy na železničních přejezdech však nebývá častým jevem a nevzniká z pochybení přepravce. Proto je cestující povinen se i v těchto případech řídit "Smluvními přepravními podmínkami". Při vzniku delšího zpoždění a následné přepravní kontrole cestujícího se k hodnocení situací přistupuje individuálně. Dopravní podnik Ostrava a.s. nemá v žádném případě zájem na obohacování sebe sama na úkor cestujících, našich zákazníků.