reaguje na informace slovenské televize TA3.
Reklama
reaguje na informace slovenské televize TA3.
Bolechowo, 28.05.2007 - Slovenský informační kanál TA3 informoval, že autobusy na CNG vyrobené v Polsku nejsou bezpečné, protože se v poslední době z neznámých příčin několikrát ocitly v plamenech. Tato informace v sobě obsahuje dvě různé informace, které uvádějí odborníky v omyl, komentuje Krzysztof Olszewski.

Více než před rokem v Košicích došlo ke vznícení v prostoru motoru u dvou autobusů Solaris Urbino. Autobusy byly osazeny motory DAF a startérem Bosch - výrobky dvou čelných evropských výrobců. Vadná kostrukce startéru se stala příčinou zkratu v prostoru motoru. Ve všech košických autobusech byly startéry vyměněny za nové s jinou konstrukcí. Zákazník je s autobusy spokojený do té míry, že i po této události zamluvil další 3 autobusy, informuje Krzysztof Olszewski ze společnosti Solaris Bus & Coach S.A.

Minulou sobotu 26.5. došlo v ulicích Bratislavy k požáru v prostoru motoru Solaris Urbino 15 CNG (stlačený zemní plyn). Autobusy jsou vybaveny motory Iveco. Vztah mezi událostmi z Košic a Bratislavy jsou nesouvisející a označení autobusů z Polska nebezpečnými je zneužitím situace, říká dále Krzysztof Olszewski.

Okamžitě po informaci o požáru v Bratislavě se na místo dostavil zástupce společnosti Solaris pro Česko a Slovensko. Na cestě je také skupina odborníků z technického a servisního oddělení. Jejich úkolem je stanovení příčin požáru a maximální možná podpora pro zákazníka.

Bez ohledu na výsledky práce skupiny odborníků bude prověřeno všech 22 autobusů jezdících v Bratislavě. Klient samozřejmě nezůstane bez pomoci ze strany Solaris Bus & Coach S.A.

Požáry v autobusech jsou velmi ojedinělé incidenty, kterým se nevyhnul žádný z evropských výrobců autobusů. Pouze v minimu případů tohoto typu událostí je příčinou špatná konstrukce, dodává Krzysztof Olszewski.

Do konce května vyjelo z továrny Solaris Bus & Coach S.A více než 3200 autobusů., které jezdí po ulicích 18 zemí.
(Do końca maja z fabryki Solaris Bus & Coach S.A. w podpoznańskim Bolechowie, wyjechało ponad 3200 autobusów. Pojazdy te jeżdżą po ulicach 18 europejskich państw, w tym w tak wymagających pod względem jakości krajach jak: Niemcy, Szwajcaria czy Szwecja. Solaris Urbino został w roku 2004 nagrodzony tytułem wicemistrza w konkursie Bus of The Year na najlepszy autobus miejski Europy. Spółka rokrocznie rozwija swoją produkcję i sprzedaż. W roku 2006 sprzedała łącznie 579 autobus, trolejbusów i autokarów turystycznych. W roku 2007 zamówienia firmy sięgają 853 autobusów. Firma ma także dużą liczbę zamówień na lata 2008 i 2009.)


Na Slovensku je v této chvíli v provozu 65 autobusů v Prešově, Bratislavě a Košicích. První dodávky proběhly v roce 2001. Do konce května 41 košických autobusů projelo vzdálenost nad 11 milionů km.
TZ Solaris Bus & Coach včetně přílohy přeložil z polštiny BUSportál.
Příloha:
Citát z: Gazetą Wyborczą, PAP
Autobusy vyrobené v Polsku na plyn nejsou bezpečné, když se v poslední době z nevyjasněných příčin několikrát ocitly v plamenech - uvedla slovenská televize TA3. Podle ní v sobotu na jedné z hlavních křižovatek Bratislavy vzplála skoro celá záď autobusu Solaris. Naštěstí řidič včas oheň uhasil a podařilo se evakuovat všechny cestující, dodala TA3.
Reportéři této televize se dozvěděli, že k podobné události s autobusy od výrobce u Poznaně došlo nedávno, a to dvakrát v Košicích, druhém největším slovenském městě. Po hlavním městě Slovenska jezdí 20 takových autobusů. Máme je teprve několik měsíců a nechápeme, jak mohlo u nového vozidla dojít k samovznícení, řekl Branislav Zahradnik z veřejné dopravy v Bratislavě. Dodal, že od výrobce očekává opravu autobusů a v rámci záruky výměnu spáleného autobusu za nový.
Nejdůležitějším kriteriem pro nákup autobusů v Polsku byla jejich nízká cena. Znovu se potvrdilo, že ne pouze cena musí rozhodovat o nákupu konkrétního předmětu, komentovala TA3.