Tříkrálová úvaha o cenách, slevách a reklamách.
Tříkrálová úvaha o cenách, slevách a reklamách.
Nedávno se mi dostal do rukou katalog tradiční zásilkové firmy. Báječný gauč za 1100, volá na mne můj syn a už by si ho nejraději hned objednal. Prohlédla jsem si a při druhém pohledu samozřejmě vedle obří ceny malinkaté "od", které sa nakonec netýkalo vůbec zobrazovaného rohového gauče, ale jen jednoho jeho elementu, vlastně křesla. Uvědomila jsem si, jak nepříjemně zavádějící jsou ceny oblečení, kde cena za "od" je určena pro anorektického trpaslíka. No, já si to prostě nekoupím,... Také jsem viděla leták na elektroniku, kde jsou obří ceny bez DPH a mrňavé s DPH. Kolikrát už jsme se setkali s tím, že cena sice ano, ale jen pokud splníme všelijaké podmínky - třeba zákaznické karty.
Cena za "přijdu a koupím" se pak od těch velikých na reklamách najednou liší a my zaplatíme a mávneme rukou a řekneme si, že jsme prostě hloupí a pořádně jsme si všechno nepřečetli. Tvůrci reklam a jejich zadavatelé to dobře vědí a tak se pořád najdou lidé, kteří věří, že opravdu něco vyhráli, když je to přeci někde napsané. Že se to všechno netýká dopravy ? Opravdu si to myslíte ?