Mezinárodní výrobci představí na BUS2BUS 2024 nová vozidla, komponenty a služby. Více komfortu, méně emisí: Trend směřuje k bezbariérovým řešením a alternativním pohonům. Veletrh se koná od 24. do 25. dubna na výstavišti Messe Berlin v hale hub27.
Mezinárodní výrobci představí na BUS2BUS 2024 nová vozidla, komponenty a služby. Více komfortu, méně emisí: Trend směřuje k bezbariérovým řešením a alternativním pohonům. Veletrh se koná od 24. do 25. dubna na výstavišti Messe Berlin v hale hub27.
Kromě nových vozidel budou na veletrhu prezentovány služby a komponenty. Odborní návštěvníci a zástupci tisku tak získají přehled o nejnovějších inovacích. Již v předstihu jsou některé uvedeny na BUS2Spotlights.
Většina nových modelů autobusů vystavených na berlínském výstavišti má elektrický nebo hybridní pohon. Nizozemský výrobce autobusů Ebusco se s modelem Ebusco 3.0 soustředí na lehkou konstrukci s použitím kompozitních materiálů pro úsporu hmotnosti hlavní konstrukce. Lehký autobus má nejen efektivní spotřebu energie, ale také prodlouženou životnost až na 25 let. Tremonia Mobility představuje City 75 ELECTRIC, 8,5 metru dlouhý nízkopodlažní minibus s místem pro přibližně 30 cestujících. Jedná se o elektrifikovanou verzi osvědčeného Sprinter City 75 a na venkovní ploše před branami Hub27 se představí již sériově vyráběný menší model městského autobusu Tremonia Mobility City 45 ELECTRIC. Jak flexibilní může být navržen MCV C127 EV od MCV Deutschland, dokazují dvě různá řešení prostoru pro cestující u dvoudveřové verze 12metrového vozidla. Vodíkový autobus ARTHUR ZERO od ARTHUR BUS je poháněn vodíkem. Další autobusy pocházejí od Daimler Buses, IVECO BUS a MAN. Autobusová divize Daimler odhalí nový autobus eCitaro s vodíkovým palivovým článkem. Dvoudveřový nízkopodlažní autobus je poháněný dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 384 k. Elektřinu dodávají lithium-iontové NMC3 akumulátory o kapacitě 295 kWh. Vodík je skladován na střeše v pěti nádržích, každá z nich může pojmout 5 kg vodíku. Výrobce uvádí dojezd 400 km. IVECO BUS představí Streetway Elec a E-Way H2. Nízkopodlažní městský autobus Streetway Elec o délce 12 m má elektromotor Voith o výkonu 310 kW a lithiové baterie NMC vyrobené společností FPT. Rozšířená kapacita baterie umožňuje dojezd až 400 km. Streetway Elec je k dispozici se dvěma nebo třemi dveřmi a v závislosti na konfiguraci baterie nabízí místo pro více než 90 cestujících.
Návštěvníci BUS2BUS najdou na veletrhu také potřebnou dobíjecí infrastrukturu pro elektrické a vodíkové autobusy. Americký startup WideSense ukáže své plány nabíjení pomocí AI. Ekoenergetyka-Polska rychlonabíjecí stanice. Jebsen & Jessen a eMis Management poskytují vozidla a nabíjecí infrastrukturu k pronájmu. PRF nabízí infrastrukturu pro vodíková vozidla. Sluneční energii lze v autobusech využít díky solární sadě od Sono Motors. Neste také představuje MY Renewable Diesel™ (HVO100), palivo, které lze použít k rychlému snížení emisí CO2.
BUS2BUS, inovativní business platforma pro autobusový a dodavatelský průmysl v Německu, se zaměřuje výhradně na autobusový průmysl, koná se od roku 2017. BUS2BUS 2022 se zúčastnilo kolem 2 000 odborných návštěvníků z 25 zemí a 100 vystavujících společností z 16 zemí. Letošní ročník bude ještě větší, s více autobusy a příležitostmi pro testovací jízdy. Spojením veletrhu, informativního fóra budoucnosti a prezentací a workshopů pokrývá celé spektrum budoucích technologií a představuje nejnovější trendy a inovace v autobusovém průmyslu. Přehled vystavovatelů zde.
Koná se od 24. do 25. dubna 2024 na berlínském výstavišti Messe Berlin v multifunkční, nejnovější a nejmodernější hale hub27, která má přímé dobré napojení na zkušební okruh, kde budou probíhat demonstrační jízdy vystavených autobusů.