Od června 2020 jsou v Darmstadtu v provozu první eCitaro. Foto HEAG Mobilo
HEAG Mobilo objednala 24 autobusů Mercedes eCitaro pro provoz v německém Darmstadtu. První kloubové přijedou ještě letos.
HEAG Mobilo objednala 24 autobusů Mercedes eCitaro pro provoz v německém Darmstadtu. První kloubové přijedou ještě letos.
Elektrické autobusy nahradí v Darmstadtu v Hesensku starší dieselová vozidla od třetího čtvrtletí roku 2021. Nová objednávka z konce září následuje po zavedení do provozu šesti eCitaro v červnu 2020.
Provozovatel autobusů v Darmstadtu HEAG Mobilo plánuje do roku 2025 převést 95 procent svého vozového parku s přibližně 80 vozidly na elektrický provoz. Podle výpočtů by mělo 76 elektrických autobusů ušetřit přibližně 2,5 milionu litrů nafty, navíc každý z nich 66 tun CO2.
Vozidla nabízejí prostor pro více než 70 cestujících. Podle výrobce mají elektrické autobusy s 288 kWh bateriemi dojezd nejméně 170 kilometrů bez dobíjení. Od listopadu bude mít HEAG mobilo v depu Böllenfalltor výkonné 150 kW nabíječky. Tím se zkrátí nabíjení autobusů ze současných sedmi na dvě hodiny.
Z celkového počtu objednaných eCitaro je jedenáct 12 metrových a 13 kloubových autobusů, dodávky 18 metrových vozů mají být zahájeny ještě v tomto roce. Všechny elektrické autobusy budou s nejlepším bezpečnostním vybavením, které má Daimler Buses k dispozici, například Sideguard Assist, který podporuje řidiče při zatáčení vpravo, a nový Preventive Brake Assist, první aktivní brzdový asistent na světě určený pro městské autobusy. Řidiči budou chráněni kabinou s bezpečnostním skleněným panelem.
Přechod na elektrické autobusy s sebou nese vždy i kompletní systémovou změnu. Výkonnou nabíjecí infrastrukturu již provozovatel buduje, změní se také celé depo.
Provozovatel autobusů v Darmstadtu HEAG Mobilo plánuje do roku 2025 převést 95 procent svého vozového parku s přibližně 80 vozidly na elektrický provoz. Podle výpočtů by mělo 76 elektrických autobusů ušetřit přibližně 2,5 milionu litrů nafty, navíc každý z nich 66 tun CO2.
Vozidla nabízejí prostor pro více než 70 cestujících. Podle výrobce mají elektrické autobusy s 288 kWh bateriemi dojezd nejméně 170 kilometrů bez dobíjení. Od listopadu bude mít HEAG mobilo v depu Böllenfalltor výkonné 150 kW nabíječky. Tím se zkrátí nabíjení autobusů ze současných sedmi na dvě hodiny.
Z celkového počtu objednaných eCitaro je jedenáct 12 metrových a 13 kloubových autobusů, dodávky 18 metrových vozů mají být zahájeny ještě v tomto roce. Všechny elektrické autobusy budou s nejlepším bezpečnostním vybavením, které má Daimler Buses k dispozici, například Sideguard Assist, který podporuje řidiče při zatáčení vpravo, a nový Preventive Brake Assist, první aktivní brzdový asistent na světě určený pro městské autobusy. Řidiči budou chráněni kabinou s bezpečnostním skleněným panelem.
Přechod na elektrické autobusy s sebou nese vždy i kompletní systémovou změnu. Výkonnou nabíjecí infrastrukturu již provozovatel buduje, změní se také celé depo.

78 nových elektrických autobusů pro Kolín nad Rýnem
DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr
Do Chomutova a Jirkova přijedou parciální trolejbusy Škoda…


