o krizi v automobilovém průmyslu ve vztahu k výrobě autobusů ? BUSportál se domnívá, že ne.
o krizi v automobilovém průmyslu ve vztahu k výrobě autobusů ? BUSportál se domnívá, že ne.
Toto tvrzení se opírá o několik předpokladů. Jedním z ních je vlastní optimismus výrobců autobusů, který je možno zaznamenat jak na prezentacích, tak i ve výstupech pro média. Ten by ovšem mohl být pouze přáním, i když je mnohdy podložen i konkrétními čísly objednávek. To, že je situace na autobusovém trhu specifická, je dáno těmito faktory:

  • Zakázky pro vozidla veřejné dopravy jsou dlouhodobou záležitostí, leckdy i víceletou a souvisí s veřejnými rozpočty.
  • Na rozdíl od poklesu přepravovaného zboží v době hospodářského poklesu se počet lidí - cestujících nemění.
  • V případě negativního ekonomického dopadu na obyvatelstvo toto začíná šetřit a omezuje individuální automobilovou dopravu.
  • Lidé jsou ochotni akceptovat zaměstnání dále od domova a více cestují.
  • Kvalitní veřejná doprava se stává součástí image velkých měst a to vede k razantní obnově vozového parku i s ohledem na životní prostředí.
  • V turistickém sektoru jsou autobusové dovolené ty levnější, lze tedy očekávt i zde konstatní poptávku.

Lze tedy očekávat nějaký dopad současné situace na autobusový průmysl ? V České republice to může mít jeden pro výrobce dokonce příznivý dopad. Budou mít snadnější přístup ke kvalitní pracovní síle a lepší vyjednávací pozici ve vztahu k zaměstnancům.
A jak se všechno projeví na BUSportálu ? Věříme a vše tomu nasvědčuje, že obchodní partneři zůstávají BUSportálu věrní a někteří z nich se chystají i prezentace v průběhu roku posilovat.
Je tedy zcela reálné předpokládat, že rok 2009 bude dobrý autobusový rok se svým tradičním vrcholem - veletrhem BUSWORLD v Kortrijku v Belgii, ze kterého, věřím, opět přiveze BUSportál záplavu informací.
Dagmar Braunová