Přívoz P7 HolKa již nebude obsluhovat ostrov Štvanice, protože východní cíp ostrova patří záboru pro staveniště Štvanické lávky, která od podzimu přívoz plně nahradí. Letos tak vodní cestu můžete využít naposledy. Foto PID
V sobotu 26. března 2022 v Praze na Vltavě vyplují sezonní přívozy, na kterých se svezete na jízdenku Pražské integrované dopravy.
V sobotu 26. března 2022 v Praze na Vltavě vyplují sezonní přívozy, na kterých se svezete na jízdenku Pražské integrované dopravy.
Přívozy v Praze pomáhají zkracovat cestu přes Vltavu a jsou součástí Pražské integrované dopravy (PID). Na všech sedmi linkách plují palubová plavidla s bezbariérovým přístupem z přístavního mola a platí zde veškeré jízdní doklady PID (jízdní kola se přepravují bezplatně). Na přístavní molo vstupujte na pokyn převozníka, pro nástup až po výstupu cestujících. Některé jsou v provozu celoročně, některé vyplouvají jen přes letní sezonu.
Přívozy P3 Lihovar - Dvorce, P5 Císařská louka - Kotevní - Výtoň a P7 Pražská tržnice - Rohanský ostrov se připojí v sobotu 26. března k celoročně provozovaným přívozům P1 Sedlec - Zámky a P2 V Podbabě - Podhoří a k přívozu P6 mezi Lahovičkami a Nádražím Modřany, který letos vyplul už 10. ledna a zajišťuje alternativní dopravu při omezení provozu linky 165 v úseku Komořany – Sídliště Zbraslav z důvodu rekonstrukce opěrné zdi v Komořanské ulici na Závisti.
PID ohlašuje proti předchozím letům změny:
Podolský přívoz P3 vypluje v nové trase, která je kratší díky zprůchodnění části Žlutých lázní (volně přístupný areál Dvorce). Místo původního Veslařského ostrova se novým pravobřežním přístavištěm stávají Dvorce s výrazně lepší dostupností dalších stejnojmenných zastávek tramvají a autobusů. Přívoz tak může být vítanou alternativou při blížící se rekonstrukci Barrandovského mostu, kdy lze očekávat negativní vliv na provoz autobusových linek, které běžně cestují přes most. Výhodou je i zkrácení intervalů linky P3 – z původních 20 minut na 15 minut a v ranní špičce na 10 minut.
Výtoňský přívoz P5 nově popluje celodenně v kratším intervalu 20 minut a bude zajišťovat i obsluhu přístaviště Kotevní (do minulého roku obsluhováno samostatnou linkou P4, nově ale v režimu „na znamení“). Tím dojde k potřebnému posílení kapacity mezi ostrovem Císařská louka a Výtoní, současně však zůstává i výrazně méně poptávané spojení na levý břeh Vltavy.
Přívoz P7 ve své poslední sezóně již nebude obsluhovat ostrov Štvanice, protože východní cíp ostrova patří záboru pro staveniště Štvanické lávky, která od podzimu přívoz plně nahradí.