
O tom, že tramvaj může mít i jinou funkci než jen strohý dopravní prostředek, svědčí tato fotka. A nic na tom nemění ani úctyhodné stáří tramvaje… Před hlavním nádražím v Heidelbergu.
Městská doprava tam není jen službou bez dalšího významu.
Městská doprava tam není jen službou bez dalšího významu.
Objektivem převážně nefotícího šotouše Matouše Vanči. O fotografie jsme ho požádali při příležitosti
Rozhovoru BUSportálu s Matoušem Vančou, vítězem soutěže 'Největší šotouš PID'. Fotografie jsme zařadili do rubriky Infrastruktura, do které jsme "sesypali" rubriku Infrastruktura - Nádraží a Infrastruktura - Komunikace.
Poznámka autora ke komentovaným fotografiiím:
O skutečném významu „integrované“ dopravy svědčí fakt, že ačkoli Mannheim a Ludwigshafen leží na protilehlých březích Rýna a tvoří vlastně souměstí s jedním tramvajovým systémem, každé město leží v jiné spolkové zemi (Mannheim v Bádensku-Württembersku, Ludwigshfen v zemi Porýní-Falc). Integrované dopravě to nevadí a sahá daleko do obou zemí.

Ukázkové řešení uličního prostoru a kolejové splítky v mannheimské čtvrti Rheinau

Tramvaj se může stát přímou součástí městského parku. Ludwigsplatz v Ludwigshafenu.

Tramvajová trať se do stísněného prostoru dá zakomponovat esteticky a s citem. A ještě přibyla zeleň. Snímek byl pořízen v lázeňském městečku Bad Dürkheim, kam vede zvláštní meziměstská trať z Mannheimu a Ludwigshafenu.

– Terminál Marktplatz v centru Ludwigshafenu. Pěší zóna, přestup mezi tramvajemi a autobusy typu hrana-hrana, a nad tím obchodní dům. Jednoduché a efektivní.

Terminál Marktplatz. Výřez.

Krémová dodávka je ve skutečnosti minibus na běžné autobusové lince. O podobném případu, kdy by autobusová linka využívala přívozu, v našich končinách nevím. Foceno na jižním okraji Mannheimu u Rýna.

Ale ne vše je v Německu supermoderně zařízeno. Ponurá atmosféra železniční zastávky Mannheim Rangiersbahnhof (seřaďovací nádraží) má nicméně zvláštní poetiku. Nástupiště i přístřešek jsou opravdu ze dřeva.