Iveco Group v červnu dokončila akvizici společného podniku Nikola Iveco Europe. Její dceřiná společnost Iveco SpA získala plné a výhradní vlastnictví německé společnosti vyplývající z bývalého společného podniku Nikola Iveco Europe. Nyní bude přejmenována na EVCO (Electric Vehicles COmpany).
Iveco Group v červnu dokončila akvizici společného podniku Nikola Iveco Europe. Její dceřiná společnost Iveco SpA získala plné a výhradní vlastnictví německé společnosti vyplývající z bývalého společného podniku Nikola Iveco Europe. Nyní bude přejmenována na EVCO (Electric Vehicles COmpany).
Vysokovýkonné akumulátorové elektrické trucky a trucky na palivové články bude prodávat pod vlastní značkou IVECO. Nákladní vozy jsou rebrandingem bezemisních modelů vyvinutých v posledních letech ve spolupráci s Nikolou.
IVECO HD BEV (bateriový) má dojezd až 500 km. Vyznačuje se celkovou kapacitou baterie 738 kWh (9 balíčků) s nabíjecím výkonem až 350 kW. Konfigurace Artic 4×2 jako první vstoupí na evropský trh v posledním čtvrtletí roku 2023.
IVECO HD FCEV (s palivovými články) se může pochlubit dojezdem až 800 km. S rychlým doplňováním paliva pod 20 minut je určen pro dálkovou přepravu v těžké komerční dopravě. Pojme 70 kg využitelné energie H2 při tlaku 700 barů. První kusy IVECO HD FCEV budou dodány ve Francii, Švýcarsku a Německu na konci roku 2023. Takový je plán v evropském projektu H2Haul spolufinancovaném Clean Hydrogen Partnership, jehož cílem je urychlit zavádění vodíkových řešení v komerční dopravě a umožnit v nadcházejících letech velký trh nákladních vozidel s palivovými články.
IVECO HD BEV a FCEV jsou vybaveny elektrickou nápravou, kterou navrhla a vyrobila FPT Industrial, sesterská značka IVECO v rámci Iveco Group specializující se na hnací ústrojí, baterie dodává Proterra a technologii palivových článků a klíčové komponenty Bosch. Elektrická vozidla jsou založena na platformě nákladních vozidel IVECO S-Way, která byla speciálně upravena tak, aby díky modulární architektuře mohla podporovat technologii pohonu palivových článků i baterií. Obě vozidla jsou vyráběna ve výrobním závodě v Ulmu, multiznačkovém závodě Iveco Group se sídlem v Německu. Vozidla budou prodávána a podporována rozsáhlou sítí prodejců IVECO, která čítá 254 prodejců po celé Evropě.
Specifikace vozidel:
IVECO HD BEV
· Dojezd až 500 km
· Doba nabíjení (80% nabití) 90 minut @ 350 kW
· Celková celková hmotnost do 44 t
· E-osa - trvalý výkon 480 kWh/ 645 k
· Celková kapacita baterie (9 balení) 738 kWh
IVECO HD FCEV
· Dojezd až 800 km
· Doba doplňování paliva ≈20 minut
· 70 kg využitelné energie H2, tlak @700 bar
· Trvalý výkon 400 kW – točivý moment 1 800 Nm
· Užitečné zatížení až 24,7 tuny (@44 tun GCW)
Zatímco Iveco Group má licenci na volný přístup a pokračování ve vývoji řídicího software vozidel pro společně vyvinuté nákladní vozy s elektrickým pohonem na baterie (BEV) a s palivovými články (FCEV). Nikola získala licenci na technologii IVECO S-Way pro Severní Ameriku a související dodávky komponent od Iveco Group a získává společné vlastnictví duševního vlastnictví generace 1 eAxles, technologie vyvinuté společně se značkou hnacího ústrojí skupiny Iveco, FPT Industrial. Iveco Group se zaměří s vývojem a komercializací na Evropu a Nikola na Severní Ameriku prostřednictvím své značky HYLA.